2012.11.12. 11:38
Gyengére sikerült a jubileumi Spa&Wellness kiállítás
A hétvégén rendezték meg a fővárosban a tizedik Spa&Wellness kiállítást. A jubileumhoz képest meglehetősen szürkére sikeredett eseményhez szerencsére kapcsolódtak más kiállítások is, így azért volt mit nézni a közönségnek.
A tél beköszöntével új irányt vesz az idegenforgalom is. Az utazók egy része, ha teheti, akkor inkább az ilyenkor is kedvező időjárású területeket veszi célba. Az ő lehetőségeik azért szűkültek a bizonytalanná vált tunéziai és egyiptomi viszonyok miatt. Ráadásul eddig ezek jelentették az olcsóbb kategóriákat.
A másik csoport pedig a tél örömeit keresi az utazásban. A téli sportok szerelmeseinek nem kell annyira messzire utaznia. Ha szerencséjük van, akkor már itthon megfelelő síterepet találnak maguknak, ám ha mégsem, akkor a szomszédos országokban minden bizonnyal. Az elmúlt időszakban megvalósított fejlesztések nyomán a téli turizmus fontos elemévé váltak a spa és a wellness programok is.
Ennek jegyében rendezték meg 2002-ben először a Spa&Wellness kiállítást. A rendezők korábban több helyszínnel próbálkoztak, ám már évek a Hungexpó kőbányai vásárközpontja ad otthont a rendezvénynek. Így volt az idén is. A szervezők azonban okulva a korábbi tapasztalatokból további kiállításokat is társítottak melléje. Így a népszerű Hó-showt, a Terepzónát, valamint az idén először megrendezett Ízek és borok kiállítást.
A Spa&Wellness kiállítás eredeti célja az volt, hogy évenként tájékoztassa az érdeklődőket az aktuális trendekről, s felhívja a figyelmet a téli üdülési, sportolási és egészségmegőrzési lehetőségekről. Nos, az idén igencsak szűkre szabott volt a kínálat. Akik arra számítottak, hogy bőségesen válogathatnak majd a téli wellness ajánlatok közül, azoknak csalatkozniuk kellett. Az alig három tucatnyi kiállító közül valójában csak kevés volt az ilyen jellegű szolgáltató. Hiányoztak a meghatározó fürdők, szállodák.
Vas megyéből csupán a sárvári Park Inn, valamint Sárvári Termálkristály mutatkozott be a seregszemlén. Az a programból is egyértelműen érzékelhető volt, hogy ennek a kiállításnak a központi tematikája nem a fürdőzés, hanem a sport és a fitnesz volt.
A korábbi évek gyakorlatától eltérően nem képviseltette magát az eseményen a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága sem. - Az utóbbi években jelentősen lecsökkent a látogatók száma, ezért nem vettünk részt a kiállításon, mondta érdeklődésünkre Tama István regionális igazgató.
A költségek nem álltak arányban a hatékonysággal, ezért döntöttünk úgy, hogy kihagyjuk ezt a rendezvényt. Ezzel párhuzamosan a Magyar Turizmus Zrt. jelen volt az ugyancsak a fővárosban megrendezett Kézműves Magyar Ízek Kiállításon, ahol az érdeklődők tájékoztatást kaphattak a régió spa és wellness kínálatáról.
A turisztika szakember tapasztalatai szerint az ezzel párhuzamosan megrendezett Hó-show kiállítások nagyobb közönséget vonzottak. Ezt az idei tapasztalatok is alátámasztották. Egyrészt több volt a kiállító, másrészt azok a téli sportok szinte teljes spektrumát átfogták. Itt minden a közelgő télre, a kezdődő síszezonra utalt: a csúcsok fénytérképei, a hazai és külföldi utazási irodák kedvezményes ajánlatai, a sílécek, deszkák és egyéb kellékek széles választék.
A négy évszakos műanyag jégpályát a közönség a helyszínen kipróbálhatta, akárcsak a lesikló és sífutópályát. Újdonság volt a hatalmas légpárna, a BigAirBag, amely a síakrobatáknak nyújt védelmet arra az esetre, ha nem úgy sikerül a visszaérkezés, ahogyan azt tervezték. A rendezők gondoltak a bringásokra is, akiknek felépítettek egy korlátokkal és lépcsőkkel felszerelt biciklipályát, ahol lehetőség nyílt a kerékpárok tesztelésére is. A szabadtéri sportok kedvelőinek mászófalat is kialakítottak. Ehhez a kiállításhoz kapcsolódott a Terepzóna is, amely a terep autó-és motorsport barátainak kínált csemegéket.