Marketing&Média: Dirk Gerkens a legbefolyásosabb a magyar médiaiparban

Az idén negyedik alkalommal állította össze a Marketing&Média a legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban listáját; továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója az első; Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke az ötödik - közölte a kommunikációs szaklap szerdán az MTI-vel.

MTI

A közlemény szerint a Marketing&Media 2008-ban készítette el először az összeállítást. Most is azokat az embereket keresték, akik a médiaiparág szempontjából a legmeghatározóbbak. Így az idén is bekerültek a rangsorba médiatulajdonosok, médiavállalatok első emberei, ügynökségi vezetők és nagyvállalatok marketingigazgatói. A Top 50 - A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban rangsorát a lap szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének tagjai állították össze szavazással.
   
A listát továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub első embere vezeti. Az újonnan bekerülők között van Szalai Annamária, aki az ötödik helyre került.
   
A lap szerint a top 50 szereplői között 2011-ben túlsúlyban vannak a médiavállalatok és ügynökségek vezetői. A tévések dominánsak a lista elején, közöttük is az RTL Klub képviselői szerepelnek a legtöbbször. Csökkent a telekommunikációs terület és a piackutató intézetek képviselőinek száma, jól szerepeltek viszont az idén a főszerkesztők.
   
A menedzsment átalakítása miatt cserélődtek a listán a TV2 emberei, valamint más, IT- és médiavállalatoknál történt változások is jelentős hatással voltak a lista összetételére. A befolyásos nők száma folyamatosan csökken, a tavalyi nyolc után ezúttal mindössze hét nő került a listára.
   
A 2011-es lista első tíz helyén két új szereplő található: Szalai Annamária, valamint Mihók Attila, a Ringier ügyvezető igazgatója.
   
A Marketing&Média toplistájának élbolyába a korábbi évekhez hasonlóan az idén is a piacvezető RTL Klubhoz köthető személyek kerültek be legtöbben, szám szerint négyen. A kiadóvállalatokat három, a TV2-t, a szabályozói oldalt, valamint a médiaügynökségeket egy-egy személy képviseli az első tíz között.
   
A 2011-es Top 50 élbolyába az RTL Klub több vezetője is bekerült: az első helyezett Dirk Gerkens mellett Kolosi Péter programigazgató a nyolcadik, Vidus Gabriella kereskedelmi igazgató a kilencedik helyen képviseli a csatornát. Résztulajdonosként a lista harmadik helyén szereplő Rákosi Tamás is ide köthető, igaz, a lap szerint ő az IKO-csoport vezetőjeként is nagy befolyással bír. A lista második helyezettje Simon Zsolt, a TV2 tavaly kinevezett vezérigazgatója, aki előtte a Mediaedge:CIA vezetőjeként szerepelt a lista ötödik helyén.
   
Három kiadó képviselője került az első tíz helyezett közé: Bayer József, az Axel Springer vezetője a negyedik, Szabó György, a Sanoma vezetője a hatodik, Mihók Attila, a Ringier első embere pedig a hetedik helyen végzett. Noha az ügynökségek vezérei összességében előretörtek az idei listán, az élbolyban csak Somlói Zsolt, a MindShare vezetője képviseli őket a tizedik helyen - áll a közleményben.
   
A teljes lista a Marketing&Média május 3-i számában olvasható, valamint az MMonline Facebook oldalán is megtekinthető.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!