A kamionforgalom csökkentése nem áll az olajlobbi érdekében

Több mint két éve készülnek a tanulmánytervek a 86-os és a 76-os főútvonalakkal kapcsolatban. Hegyhátsál és Katafa érintett még a térségben, az önkormányzatok lobbiznak.

Kozma Gábor

Karvalits Zoltán polgármester nemrég  a község lapjában fejtette ki álláspontját az elkerülő problémákkal kapcsolatban. Mint írta, az önkormányzat javaslatát a 76-os főút leágazó és csomópont kialakítása kapcsán nem vették figyelembe, emiatt utolsó egyeztetést tartottak a NIF fővárosi központjában. 

A polgármester tájékoztatója szerint az érintett három település a 76-os elkerülők közül a 3-as számú variációt fogadta el. Mint fogalmaz, vállalják az önkormányzatok a rájuk háruló, leadandó útszakaszok fenntartását, kezelését közigazgatási határaikon belül. Kérik az építtetőt, hogy a jelzett  szakaszhoz a két bányaterület szervizútját, valamint a hegyhátsáli csillagvizsgáló melletti szakasz fényárnyékolását tervezzék be. Ha semmi akadály nem jön közbe, 2013-ban indulhatnak a munkák.

A döntéseket élénk lakossági vélemény nyilvánítás kíséri. Garger Ferencnek a kérdéses térségben, a Katafára vezető út mellett van a kiskertje. - A probléma gyökere a kamionforgalom, amelynek csökkentése nem áll az olajlobbi érdekében - fejtette ki a férfi.  - Így jogosan tartunk attól, hogy az eddig viszonylag békés környékre rázúdul majd az áradat. Tudjuk, hogy több verzió is létezik. Van olyan, hogy előttünk gördül majd a 86-os forgalma. Ezt nem szeretnénk - jelenti ki.

A férfi szerint lenne jó verzió is, mégpedig a kavicsbányán átvezetendő szakasz. Ez mind a három településnek érdekében állhat.  Mint mondta, a napokban egyeztetnek a veszprémi tervezőkkel. Többek szerint a Körmend-Zalalövő közötti vasút visszaállítása és fejlesztése jelentené az igazi megoldást, ebben remélik a kormány támogatását is.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!