A krómozott Auditól a Citroën GT-n át a másfél liter fogyasztású Volkswagenig - Vienna Autoshow 2010

Űrhajóra emlékeztető Citroën, 1,5 literes fogyasztású dízel Volkswagen és krómozott Audi R8-as – ilyen és ehhez hasonló autókülönlegességeket, illetve hamarosan az utakon is debütáló újdonságokat láthattak az érdeklődők január 14-ike és 17-ike közt Bécsben, a Vienna Autoshow-n.

Garai Antal 'Atom'

Az évente megrendezett Vienna Autoshow-n a gyártók az aktuális modellek, modellfrissítések, újdonságok és természetesen a látványos tanulmányautókat is megnézhetik az érdeklődők. A 10 eurós belépő (interneten előre foglalva 8,5 euró) két kiállításra is érvényes volt, hiszen a Reed Messe Wien négy csarnoka közül kettőben autós, míg a másik kettőben utazási kiállítás volt kozákokkal és mini oktoberfest-tel.

Legalább harmincöt autómárka, és emellett motorkerékpár-gyártók számos modelljét láthattuk, de még egy 330 tonnás ÖBB Railjet motorkocsi (~mozdony + utas szekció) is ki volt állítva. A D csarnokba lépve balra egy német mérnöki módon, alul-felül fertőtlenített négykarikás installációt láttunk, ugyanis az Audi kettő kivételével csak fehér színű autókat hozott. Papírméretek tárháza volt a standon: A3, A4, A5, A8, de jutott oda TT és R8 is, s mindezek különféle változatai.

Az Auditól enyhén jobbra a Volkswagen kapott helyet, ahol nem csak az aktuális Scirocco modellt, hanem különleges tanulmányautókat is láthattunk, ebből kedvencünk az L1 Concept fantázianévre hallgató kis jármű volt, amiben a sofőr mögött helyezkedik el az egy utasnak járó ülés, s az alacsony, illetve keskeny karosszériás autó motorja dízel, ami csak 1,5 litert fogyaszt száz kilométerenként.

A népautók bogarai és különféle széláramlatai (Passat, Golf, Scirocco) után a Porsche standja előtt ácsorogtunk, s magunk mögött tudva már számos luxusautó-kiállítást, két pillantás után elsétáltunk a az autók mellett, bár a 911 Carrera GT3 RS megdobogtatta szívünket széles vállaival s csak elképzelt teljesítményével. Viszont az újdonságnak számító Panarema (négyajtós, afféle családbarát koncepció) kicsit még mindig márkaidegennek tűnik (nekünk).

A kiállításon sétálva eleinte furcsa volt, hogy nincsenek hostessek, csupán három-négy autó mellett találtunk egy-egy bájolgó hölgyet, akik közül volt aki nem akart pózolni az autó mellett, s akadt olyan is, aki ellenkezett: „No foto!” – majd eltakarta arcát. Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy mire ez a nagy ellenkezés, szemben más autó-kiállításokkal, ahol külön castingot is tartanak, hogy kiválasszák kik pózoljanak majd a verdák mellett.

Egyre megfoghatóbbak az alternatív autózás eszközei is, azaz a különféle hibridek, elektromos-autók. Persze látható volt most is még egy-két elszállt fantazmagória, viszont egyre több olyan autó ácsorgott a dobogókon, amelyek már majdnem az utcán mehetnének. Egy-két éve még arról beszéltünk, hogy egyszer majd elektromos autók lesznek, most pedig ott állnak a standokon, és egyeseknél jelzik is, hogy 2011-ben debütálnak. Nos kíváncsiak leszünk, hogy hogyan fog ez működni a hétköznapokban, reméljük jól.

Felsorolni nem próbáljuk a megannyi autót, beszéljenek helyettünk a képek, ide kattintva az újdonságok, új modellek képeit láthatják, míg egy másik galériánkban a tanulmányautók és az autókülönlegességek kaptak helyet.

A különleges autókért, a krómozott Audiért, a 350 millós Citroënért és az SLS AMG-ért kattintson tovább!

OLDALTÖRÉS: Citroen GT, Audi R8, Mercedes SLS AMG

A ritkaságok közül három autót emelnénk ki. Az egyik a Citroën GT (GT by Citroën), amit a Gran Turismo számítógépes játékhoz álmodtak meg először, majd a mérnökök elkészítették valóságban is, sőt, 2009 júniusában a Citroën vezetősége rábólintott, hogy szuperlimitált szériás autóként gyártani kezdjék. Elviekben hat darab készül (darabonkénti 1,8 millió dolláros áron). Mi nem tudtunk elszakadni mellőle.

A ritkaságok közül három autót emelnénk ki. Az egyik a Citroën GT (GT by Citroën), amit a Gran Turismo számítógépes játékhoz álmodtak meg először, majd a mérnökök elkészítették valóságban is, sőt, 2009 júniusában a Citroën vezetősége rábólintott, hogy szuperlimitált szériás autóként gyártani kezdjék. Elviekben hat darab készül (darabonkénti 1,8 millió dolláros áron). Mi nem tudtunk elszakadni mellőle.

A ritkaságok közül három autót emelnénk ki. Az egyik a Citroën GT (GT by Citroën), amit a Gran Turismo számítógépes játékhoz álmodtak meg először, majd a mérnökök elkészítették valóságban is, sőt, 2009 júniusában a Citroën vezetősége rábólintott, hogy szuperlimitált szériás autóként gyártani kezdjék. Elviekben hat darab készül (darabonkénti 1,8 millió dolláros áron). Mi nem tudtunk elszakadni mellőle.

Másik különlegességként egy Audi R8-as következzék, amely a sok fehér és az egyetlen piros négykarikás mellett szinte teljesen magára vonta a közönség figyelmet, kissé jobban, mint az átlósan kiállított Lamborghini-k. Az R8-as króm változata igazi különlegesség, hiszen ilyen autók javarészt csak valamely sejk autóparkjáról készült fotósorozatban szoktak feltűnni. Egy magyar srác jegyezte meg mellettem: Ez a kocsi azért nem jó, mert hozzányúlsz és ronda lesz, mindenhol ott lesz az ujjlenyomatod. – személy szerint örülnék, hogy ha egy ilyen autóról kéne törölgetnem az ujjlenyomataimat. Bár aki ilyet vesz, annak már van egy külön ujjlenyomat-törölgető embere is.

Harmadik különlegességnek pedig egy szárnyas Mercedest emelnénk ki, méghozzá egy Mercedes AMG SLS-t. A gyártó honlapján ez olvasható: „A Mercedes-Benz SLS AMG Coupé bruttó listaára regisztrációs adóval: 54.470.000,- Forint” – nem kérdéses, hogy ezzel a típussal sem fogunk nap mint nap találkozni az utakon. A V8-as 6208 köbcentiméteres, 420 lóerős motorral szerelt SLS 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, méltó utódja lesz az SLR McLaren-nek.

További képeket a különleges/ritka autókról és a tanulmányautókról ide kattintva láthat. A Vienna Autoshow-n bemutatott újdonságok és szériaautók képeiért kattintson ide.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!