Elektromos motorkerékpárokat gyártanak Sárváron

A Flextronics sárvári gyárában a napokban megkezdték a Brammo márkájú elektromos meghajtású motorkerékpárok sorozatgyártását. Az üzemben havi 660 gépet szerelnek majd össze.

Vas Népe

 A Népszabadság szerint egyelőre havi 660 gépet szerelnek össze majd a sárvári üzemben, és a beszállítók többsége hazai vállalkozás. A cikk szerint a Brammo piacvezető Enertia típusú kétkerekűje tavaly elnyerte az év elektromos motorja díjat. Az írás Flextronics-os forrásokra hivatkozva megemlíti, hogy  az elektronikai egységek és a műanyag alkatrészek, burkolatok nagy része hazai üzemben készültek, s hogy a társaság nem újonc a járműiparban, mert eddig is több nagy autógyártó cég számára készített már alkatrészeket, pedálokat, lámpákat, elektronikai egységeket.

A Flextronicsnak négy telephelye van (Budapest, Sárvár, Zalaegerszeg, Tab), a cég összesen tizenkétezer embernek ad munkát. A márciusban zárt pénzügyi évben 2,2 milliárd euró konszolidált árbevételt ért el. A cég tájékoztatása szerint a motorgyártás miatt egyelőre nem volt szükségük a dolgozók számának növelésére, mert belső átcsoportosítással rövid betanítási időszak után el tudták kezdeni a termelést. A Népszabadság úgy tudja, hogy a Flextronics hosszú távú szerződést kötött a Brammóval, és terveznek a gyártókapacitás bővítését is

Sárváron az Enertia és az Enertia Plus modelleket készítik majd, amelyeket elsősorban az európai, az észak-amerikai és az ázsiai piacokon szeretnének értékesíteni. Az Amerikai Egyesült Államokban nyolcezer dollár lesz majd a 13 kW-os, elektromos meghajtású  Enertia motor, amely egyetlen feltöltéssel 68 kilométert tud majd megtenni, és végsebessége eléri a száz kilométeróra sebességet is. Négy óra alatt feltölthető akkumulátora különösen tartós lesz, az elképzelések szerint kétezer töltést fog majd kibírni. Az Enertia Plus modell hatótávolsága százhuszonnyolc kilométer lesz, ezért kicsit drágább lesz, kilencezer dollárért azaz mintegy 1,7 millió forintért árulják majd az üzletekben. 

Több helyütt próbálkoznak az országban motorgyártással, de arra még egyelőre várni kell a nagy múltú márkák újkori változataira. A két legismertebb magyar motormárka a Pannónia és a Danuvia volt a múlt század elején-közepén, újra élesztésük azonban a számos kísérlet ellenére döcögve halad. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!