40 év felett

2018.10.21. 14:12

Érdemes kerülni ezeket az ételeket reggelire

A reggeli rohanásban csak egy kávéra és egy kevés péksüteményre van ideje? Ezt huszonéves korban talán még elviseli a szervezet, azonban 40 felett már érdemes jobban odafigyelni arra, hogy milyen ételeket és italokat fogyaszt.

Itt az ideje, hogy elbúcsúzzunk a cukorban és koleszterinben gazdag reggeliktől – hívja fel a figyelmet a Mindmegette.

Vajas pirítós

A pirítós kenyér tökéletes reggeli, de nagyon nem mindegy, hogy mivel fogyasztjuk. Válasszunk teljes kiőrlésű kenyeret, amit vaj helyett inkább friss avokádókrémmel kenjünk meg. Ez egyrészt szuperegészséges, másrészt pedig ebédig biztosan eltelít.

Gyümölcsös smoothie

A smoothie-tól garantáltan lendületesen indul a reggel, azonban ha csak gyümölcsökből készítjük, akkor magas lesz a cukortartalma, ami nem tesz jót a vércukor szintnek. Persze, nem kell lemondani a reggeli turmixról, csak arra kell figyelni, hogy a gyümölcsök mellett zöldségeket – például spenótot vagy céklát – is keverjünk az italba.

Bacon

A bacon növeli a szív- és érrendszeri problémák, valamint a rákos megbetegedések kialakulásának kockázatát, ezért a főtt tojás mellé inkább készítsünk sült zöldséget, például pirított gombát vagy padlizsánt.

Omlett

A lap szerint 40 éves kor felett naponta 300 mg koleszterin ajánlott, egy tojás pedig kb. 213 mg koleszterint tartalmaz. Tehát ha az omlett több tojásból készül, akkor biztos, hogy nem ez a legmegfelelőbb reggeli.

Lekváros kenyér

Szuper, ha a fehér kenyeret teljes kiőrlésű kenyérre tudjuk cserélni, azonban a lekvárok általában rengeteg cukrot tartalmaznak. Ha reggel édességre vágyunk, inkább válasszuk a friss gyümölcsöket és smoothie-kat.

Fánk

A töltött vagy cukormázas fánkok sajnos rengeteg cukrot tartalmaznak, így nagyon nem jó ötlet ezzel a finomsággal kezdeni a napot. Ha nagyon megkívánjuk, akkor maximum ebéd után, desszertként fogyasszunk belőle.

Ízesített joghurt

Egy gyümölcsös joghurt a boltból talán elsőre jó ötletnek tűnhet, azonban sajnos ezek többsége is tele van cukorral. Ha pedig egy extra cukros reggelivel indítjuk a napod, akkor szinte biztos, hogy még ebéd előtt újra megkívánjuk az édességet.

Ezek is érdekelhetik