2015.08.21. 08:32
Jó ötlet volt visszavonultatni a 17-es rajtszámot?
Ha minden halálos balesetes számot kivonna a FIA, alig maradna rajtszám
Hello my friends :) i asked for 7,27 and 77. We will see what i will get ...
És sajnos lehetne a listát nyugodtan folytatni, a kevésbé ismert nevekkel. Az is megdöbbentő, hogy egyes rajtszámok mellé több név is "csatolható", és ráadásul milyen nevek!
Ha pusztán kegyeleti okokból kivonnánk még további számokat a választhatóak közül, még rosszabbul járnánk! Csak pár gyors példa más motorsportok híres számaiból: 99-es Greg Moore, 74-es Daijiro Kato, 98-as Dan Wheldon, 58-as Marco Simoncelli vagy 95-ös Alan Simonsen.
A Magyar Nagydíj pénteki közös sajtótájékoztatóján fel is tettem a kérdést az ott megjelent csapatvezetőknek, hogy ők miképp vélekednek erről, hogy a FIA visszavonultatta a 17-es rajtszámot. A Manor részéről Graeme Lowdon természetesen egyetért a döntéssel mivel őt és a csapatot is igen személyesen érinti a dolog, illetve úgy gondolják, hogy ez is egyfajta segítség lehet Jules családjának a tragédia feldolgozásában. Ugyanakkor megérti azon rajongókat is, akik azt gondolják, hogy nem kellett volna ilyen módon kiemelni ezt a számot a többi közül. Ugyanezen a véleményen volt Toto Wolff is a Mercedes részéről, és egyetértett a döntéssel. Christian Horner annyiban másképp látta a kialakult helyzetet, hogy amennyiben a Bianchi család szeretné ismét szerepeltetni a számot akkor azt tehessék, vagy ha bárkinek ez a szám lenne az igénye, kérje ki tőlük.
Philipe Bianchi viszont úgy gondolja, hogy egyrészt a FIA jó döntést hozott, másrészt nem hiszi azt, hogy egy jelenlegi Forma-1-be kerülő ifjú versenyző szeretné magáénak tudni ezt a rajtszámot, mert ez most egy "rossz" peches szám.
És hogy végül szerintünk ki fogja használni a Forma-1-ben újra (ha eljut odáig) a 17-es rajtszámot? Feltehetőleg Charles Leclerc. Azóta segítette pályafutásában őt Jules, mióta először feltűnt a gokartpályáján, és a végzetes balesete előtt két héttel is is miatta járt itt nálunk Magyarországon a WSR-en. A menedzsere a fiatal monacói-francia versenyzőnek az a Nicolas Todt, aki Jules ügyeit is egyengette, és jelenleg harmadik a FIA European Formula-3 bajnokságában. Persze egyáltalán nem lennénk meglepve ha Leclerc egy kisebb csavarként végül a 71-essel menne, vagy ha addig felszabadul majd a 7-essel, amellyel most is versenyez...
" target="_top">Charles Leclerc (@charles_7_leclerc) által közzétett fénykép, 2015. Júl 21., 09:44 PDT