f1

2016.06.14. 06:36

Az EU-nak nem tetszik az F1-es Heineken szerződés

Levelet intéztek Jean Todthoz, hogy tűntesse el az alkohol reklámot az F1-ből.

Tajthi Andrea

Fotó: Glenn Dunbar/Williams

Egy (alkohol)ivás-ellenes csoport arra szólította fel Jean Todt FIA elnököt, hogy tiltsa be az alkohol szponzorációt a Forma-1-ben.
Mariann Skar, az  Európai Alkoholpolitikai Szövetség főtitkára kfejezte aggodalmát az F1 új főszponzora, a Heineken miatt.

A Heineken-megállapodás 250 millió dollár értékben köttetett és hét évre szól. A sörmárka a Kanadai Nagydíjon jelent meg először.

"Az F1-nek meg kellene kérdeznie önmagától, hogy motorsport akarnak lenni, vagy egy alkoholmérka eseménye?" - mondta Skar. "Ha kielemezzük a 2015-ös Monacói Nagydíjat, percenként 11 utalás tűnt fel valamilyen alkoholmárkára."

Ehhez érkezett még pluszba a Heineken.

"Ha a sport és az italgyártók is felelős cégekként jellemzik magukat, meg kellene szüntetniük ezt a megállapodást, és el kéne távolítaniuk az alkohol szponzorációt az F1-ből."

Skar levele Todthoz:

"Kedves Todt Úr,

Reakció az F1 és a Heineken szponzori megállapodására

A Heineken nem rég jelentette be új szponzorációs megállapodását az F1-gyel, egy öt évre szóló egyezséget, melynek értéke 250 millió dollár. Ezzel az új megállapodással, a Heineken az egyik legnagyobb szponzor lett a sportban, névadó lett és a pályán reklámoz, TV-ben tűnik fel és egyéb promóciós eseményeken.

Ez komoly aggodalomra ad okot, mert az alkoholt és a vezetést nem kellene kombinálni. Az alkohol márkák dominálnak az F1-es szponzorációk esetében, ezzel kapcsolatba hozva a motorsportot a közutak egyik fő halálokozójával, az ittas vezetéssel.

Az alkohol marketingjének erőteljes hatása van a társadalomra, főleg a fiatalokra. Ahogy Ön is nagyon jól tudja, az F1 egy sport, melyet főként alkohol gyártók szponzorálnak, és ez így volt már ezen megállapodás (Heineken) előtt is. A vizsgálat, mely a tavalyi Monacói Nagydíjat elemezte, megmutatta, hogy átlagosan 11 utalás történt alkohol márkákra, percenként, átlagosan öt másodpercenként egy. Az alkohol promóció az ilyen ikonikus sporteseményeken erősítik és eltúlozzák az alkohol melletti érveket. A Monacói Nagydíjat viégszerte 500 millió ember nézi, és az új megálapodással, plusz a régiekkel, az F1 sokkal inkább egy megjelenési felület az alkohol márkáknak, mintsem sportesemény.

Írtunk már Önnek korábban ebben a témában és az a válasz érkezett, hogy Ön és az FIA is elkötelezett a közúti biztonság mellett, s utaltak az "Action for Road Safety" programra, emellett Ön az ENSZ közlekedésbiztonsági különmegbízottja.

Szeretnénk Önt emlékeztetni, hogy az ittas vezetés az egyik fő halál ok az utakon. Ezért aggasztó, hogy az F1 most ilyen kapcsolatban van az alkohol márkákkal.

Szeretnénk kérni, hogy vegye komolyan ezt a problémát és fontolja meg ezen szponzormegállapodások megszüntetését, ahogy tette azt a dohányreklámok esetében is. Az FIA, mint az F1 irányító testülete és a sport résztulajdonosa, nem lehet felelőtlen.

Mariann Skar, az  Európai Alkoholpolitikai Szövetség főtitkára"

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!