2016.01.20. 12:06
Mégis olcsóbbak lesznek a motorok
A motorgyártók és az FIA végre megegyeztek az erőforrások árát és beszállítását illető kérdésekben.
Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Kétnapos genfi üléssorozaton van túl az F1; hétfőn a Strategy Group, kedden pedig az F1-es Bizottság vitatta meg a sportág legégetőbb kérdéseit. A legfontosabb eredmény talán a motorokat illeti: a négy motorgyártó (a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda) beleegyezett, hogy az ügyfélcsapatok számára 20-25 millióról 12 millió euróra csökkentsék az 1,6 literes V6-os turbóhibridek árát; ezenfelül biztosítják, hogy a mezőny egyetlen csapata sem fog erőforrás nélkül maradni (ezen ígéretre a Red Bull tavalyi kálváriája miatt volt szükség), a 2018-as szezontól kezdve pedig új szabályzatok lépnek érvénybe, amelyek három évig, azaz 2020-ig maradnak érvényben. A költségcsökkentés jegyében a versenyzők ezentúl három sebességváltót használhatnak fel az idény folyamán.
A hirtelen meghunyászkodásnak (a Mercedes és a Ferrari nemrég még azt hangoztatta, hogy nem engednek a motorok árából) előzménye is volt: Jean Todt és Bernie Ecclestone ugyanis egy olcsóbb, független motor bevezetésével fenyegette meg a makacs gyártókat, akiknek január 15-ig volt lehetőségük bemutatni egy javaslattervezetet, amelyben a fentebb említett problémák mellett a technikai specifikációk egyszerűsítésére és a motorhang feljavítására is megoldást kellett javasolniuk. A genfi találkozó tehát pozitív végeredménnyel zárult, amely azt jelenti, hogy a független motor léte megmarad a fenyegetés szintjén – a csapatok végső beleegyezése és a Motorsportok Világtanácsának jóváhagyása még hiányzik, ám ez csupán formalitás.