Gazdaság

2014.11.05. 19:40

A kkv-k külpiacokra jutása ma már intézményesített

Szombathely - A kkv-k külpiacra jutásának esélyeit kívánta megkönnyíteni az a rendezvény, amelynek a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara adott otthont szerdán.

Peltzer Géza

Az Enterprise Europe Network (EEN) szerepét, céljait vázolta fel a győri iroda vezetője, Félhelyesné Zubolyai Judit. Elmondta: ez a világ legnagyobb vállalkozás-fejlesztési hálózata, 54 országban vannak jelen, összesen 600 partnerük van, többségében kamarák, vállalkozás-fejlesztési központok. Szolgáltatásaik ingyenesek, segítenek a vállalkozásoknak a partnerkeresésben, a kommunikációban, a cég arculatának kialakításában. Elmondta azért fontos a magyar kkv-k számára is az eredményes külföldi szereplés, mert egy uniós felmérés szerint azok a vállalatok az igazán sikeresek, amelyek jól prosperálnak a nemzetközi piacokon is.

Hangsúlyozta: megérti, hogy a vasi vállalkozók elsősorban Ausztriában keresnek külföldi lehetőségeket, de figyelmeztetett, hogy a sógorok nagyon védik piacukat, így csak azoknak lesz esélyük, akik felkészültek, tisztában vannak az osztrák szabályokkal, feltételekkel. Az EEN ebben tud segíteni a vállalkozásoknak, mondta. Adatbázisuk amelyben közel 14 ezer partnercég adatai megtalálhatók bárki rendelkezésére áll, de a külföldi érvényesülésre csak annak a cégnek van esélye, amelynek van angol nyelvű honlapja, és van a cégnél vezető beosztású alkalmazott, aki jól beszéli a nyelvet. Hozzátette: minden magyar vállalkozás számára anonimitást biztosítanak, nem adják ki az adatokat megbízhatatlan külföldi partnereknek. A fórumot követően a megjelent vasi vállalkozók regisztráhatták magukat az EEN-nél, felvehették velük a kapcsolatot.

Pelván Tímea a Magyar Nemzeti Kereskedőháztól, Félhelyesi Zubolyai Judit az EEN-től érkezett (Fotó: Tímár Gergely)

A Magyar Nemzeti Kereskedőház elsősorban azoknak kíván segíteni, akik kelet felé próbálnak meg érvényesülni mondta a cég nevében Pelván Tímea. Az állami tulajdonú cég elsődleges feladata, hogy gyengítsék az EU-dominanciát a magyar exportban. Rövidtávú céljuk, hogy harmadával növekedjen a keletre irányuló kivitel. Huszonöt országban van képviseletük szerte a világban (az EU-tag-államokban nincs), a magyar minőségi export növelése a feladatuk. Külföldi ügyfelek felkutatását, külpiaci értékesítést, eladó-vevő koordinációt kínálnak, esetenként logisztikai támogatást is nyújtanak, sőt a finanszírozásban is tudnak segíteni a magyar vállalkozásoknak.

Elmondta, hogy kiemelt ágazatokként kezelik a fejlett technológiát, a gépipart, az elektronikát, a környezetvédelmet és az élelmiszeripart. Utóbbi ágazat termékeire növényi és állati eredetű cikkekre különösen nagy szükség van a keleti piacokon, hangsúlyozta a szakember.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!