Gazdaság

2010.04.14. 02:29

Jól viselte a válságot Helios Világítástechnikai Kft.

Szombathely - A válság sújtotta gazdasági környezetben is fejlődni tudott, s új megbízásokat kapott a Helios. Közben a cég által megvásárolt Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. is nyereségessé vált.

Kiss Tamás

- Mindenképpen a malmunkra hajtja a vizet, hogy a távol-keleti gyártás csökkenő versenyelőnyei miatt a nyugat-európai partnereink jelentős része megpróbálja visszahozni Európába a korábban Távol-Keletre telepített gyártásokat. A svéd vállalat eme törekvésének köszönhetően hét újabb termék gyártására kaptunk megbízást, s ez komoly stabilitást ad a cégnek. Ez azonban csak az érem egyik oldala. A másik az, hogy az árbevételünk mintegy fele a svéd lakberendezési áruházlánc megrendeléseihez kötődik, tehát ez az a szél, amelybe most belekapaszkodunk. A széljárás azonban változhat, s mi akkor sem szeretnénk lassítani, ezért folyamatosan keressük az új üzleti lehetőségeket - engedett bepillantást a kulisszák mögé Szalay Gábor, akitől megtudtuk, hogy a Helios összesen 596 dolgozónak ad munkát. Közülük 120-an vannak a cég saját állományában, a többiek a beszállító partnereiknél alkalmazottak. És amiről szintén szólni kell: a foglalkoztatottak 80 százaléka megváltozott munkaképességű dolgozó.

A kereskedelmi igazgató a folytatásban érdeklődésünkre elárulta, jelen telephelyét egyre inkább kezdi már kinőni a vállalat, a továbblépés érdekében a váltás elkerülhetetlen.

- Eddigi eredményeinket a meglevő erőforrások lehető legjobb kihasználásával, kisebb fejlesztésekkel értük el. A jövőben is óvatos, megfontolt lépésekkel próbálunk majd előrehaladni, s elkerülni így a zsákutcákat - közölte Szalay Gábor, aki a Helios által megvásárolt Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. gazdálkodására térve elmondta: a társaság árbevétele 13 százalékkal nőtt, s a korábbi csaknem 400 milliós veszteség után tavaly már mintegy 30 milliós nyereséget tudott felmutatni.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

- Mindenképpen a malmunkra hajtja a vizet, hogy a távol-keleti gyártás csökkenő versenyelőnyei miatt a nyugat-európai partnereink jelentős része megpróbálja visszahozni Európába a korábban Távol-Keletre telepített gyártásokat. A svéd vállalat eme törekvésének köszönhetően hét újabb termék gyártására kaptunk megbízást, s ez komoly stabilitást ad a cégnek. Ez azonban csak az érem egyik oldala. A másik az, hogy az árbevételünk mintegy fele a svéd lakberendezési áruházlánc megrendeléseihez kötődik, tehát ez az a szél, amelybe most belekapaszkodunk. A széljárás azonban változhat, s mi akkor sem szeretnénk lassítani, ezért folyamatosan keressük az új üzleti lehetőségeket - engedett bepillantást a kulisszák mögé Szalay Gábor, akitől megtudtuk, hogy a Helios összesen 596 dolgozónak ad munkát. Közülük 120-an vannak a cég saját állományában, a többiek a beszállító partnereiknél alkalmazottak. És amiről szintén szólni kell: a foglalkoztatottak 80 százaléka megváltozott munkaképességű dolgozó.

A kereskedelmi igazgató a folytatásban érdeklődésünkre elárulta, jelen telephelyét egyre inkább kezdi már kinőni a vállalat, a továbblépés érdekében a váltás elkerülhetetlen.

- Eddigi eredményeinket a meglevő erőforrások lehető legjobb kihasználásával, kisebb fejlesztésekkel értük el. A jövőben is óvatos, megfontolt lépésekkel próbálunk majd előrehaladni, s elkerülni így a zsákutcákat - közölte Szalay Gábor, aki a Helios által megvásárolt Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. gazdálkodására térve elmondta: a társaság árbevétele 13 százalékkal nőtt, s a korábbi csaknem 400 milliós veszteség után tavaly már mintegy 30 milliós nyereséget tudott felmutatni.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

A kereskedelmi igazgató a folytatásban érdeklődésünkre elárulta, jelen telephelyét egyre inkább kezdi már kinőni a vállalat, a továbblépés érdekében a váltás elkerülhetetlen.

- Eddigi eredményeinket a meglevő erőforrások lehető legjobb kihasználásával, kisebb fejlesztésekkel értük el. A jövőben is óvatos, megfontolt lépésekkel próbálunk majd előrehaladni, s elkerülni így a zsákutcákat - közölte Szalay Gábor, aki a Helios által megvásárolt Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. gazdálkodására térve elmondta: a társaság árbevétele 13 százalékkal nőtt, s a korábbi csaknem 400 milliós veszteség után tavaly már mintegy 30 milliós nyereséget tudott felmutatni.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

A kereskedelmi igazgató a folytatásban érdeklődésünkre elárulta, jelen telephelyét egyre inkább kezdi már kinőni a vállalat, a továbblépés érdekében a váltás elkerülhetetlen.

- Eddigi eredményeinket a meglevő erőforrások lehető legjobb kihasználásával, kisebb fejlesztésekkel értük el. A jövőben is óvatos, megfontolt lépésekkel próbálunk majd előrehaladni, s elkerülni így a zsákutcákat - közölte Szalay Gábor, aki a Helios által megvásárolt Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. gazdálkodására térve elmondta: a társaság árbevétele 13 százalékkal nőtt, s a korábbi csaknem 400 milliós veszteség után tavaly már mintegy 30 milliós nyereséget tudott felmutatni.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

- Eddigi eredményeinket a meglevő erőforrások lehető legjobb kihasználásával, kisebb fejlesztésekkel értük el. A jövőben is óvatos, megfontolt lépésekkel próbálunk majd előrehaladni, s elkerülni így a zsákutcákat - közölte Szalay Gábor, aki a Helios által megvásárolt Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. gazdálkodására térve elmondta: a társaság árbevétele 13 százalékkal nőtt, s a korábbi csaknem 400 milliós veszteség után tavaly már mintegy 30 milliós nyereséget tudott felmutatni.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

- Eddigi eredményeinket a meglevő erőforrások lehető legjobb kihasználásával, kisebb fejlesztésekkel értük el. A jövőben is óvatos, megfontolt lépésekkel próbálunk majd előrehaladni, s elkerülni így a zsákutcákat - közölte Szalay Gábor, aki a Helios által megvásárolt Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. gazdálkodására térve elmondta: a társaság árbevétele 13 százalékkal nőtt, s a korábbi csaknem 400 milliós veszteség után tavaly már mintegy 30 milliós nyereséget tudott felmutatni.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

- Egyik legfontosabb feladat az volt, hogy optimálissá váljon a termelő, illetve az adminisztratív munkát végző dolgozók korábban torz aránya. Ennek rendezése során az év első felében az improduktív területen 80 fős leépítést hajtottunk végre, a produktív létszámot pedig egy megváltozott munkaképességű dolgozókat foglalkoztató cég bevonásával 130 fővel növeltük. Az említett lépések nyomán nőtt a társaság termelékenysége, a centralizált beszerzés pedig a szarvasi egység és a Helios számára is kedvező fejleményeket, a nagyobb volumen miatt jobb árakat és fizetési kondíciókat eredményezett - fogalmazott Szalay Gábor, akitől megtudtuk: a Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. termékeinek 60 százaléka más márkák számára készül, a többi viszont saját név alatt kerül a piacra. Utóbbi szegmensről szólva a kereskedelmi igazgató elmondta: a korábbi tulajdonosok koncepciója szerint a piacon Szarvasi márkanév alatt a saját készítésű termé-kek mellett, bizonyos termékkategóriákban, távol-keleti gyártási helyekre kiszervezett műszaki cikkek is megjelentek, ez a koncepció azonban a megváltozott piaci viszonyok tükrében nem folytatható.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

- A fogyasztót nem lehet, és nem is szabad be-csapni. Ennek szellemében a saját termékeinkre, főként a kávéfőzőkre, vasalókra, az elektromos főzőlapokra, s az ezekkel kapcsolatos fejlesztésekre alapozva képzeljük el a jövőt. Azzal szeretnénk foglalkozni, amiben most is jók vagyunk, s amiben még jobbak lehetünk. Ezen az úton haladva tervezzük a fejlesztéseinket, beruházásainkat és bővítéseinket, de csak olyan mértékben és ütemben, hogy hosszú távon fenntartható fejlődésünket szolgálják - zárta mondandóját Szalay Gábor.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!