2021.01.16. 07:00
Marie Kondo hasznos tanácsokat, tippeket ad a home office-hoz
Marie Kondo: Joy at Work című könyvében ezúttal a munkakörnyezet rendszerezését veszi górcső alá, remek ötleteket adva az otthonról dolgozóknak. A tippek ezúttal sem szimpla rendrakásról szólnak, ideológiát is kap az olvasó: a rend miatt nemcsak hatékonyabbak leszünk, de jobban is fogunk örülni a munkánknak.
Fotó: pixabay
A legfontosabb lépés egy olyan munkakörnyezet kiválasztása, ami elősegíti a koncentrációt. A megfelelő hely megtalálása után következhet a rendszerezés. Kondo szerint az íróasztal nem tároló, úgyhogy az alapvető munkaeszközökön kívül a legjobb, ha semmi nincs rajta. Dobozokba, tárolókba kell rakni mindent, ami eddig az asztalon növelte a káoszt.
Tanácsa szerint a leghatékonyabban a munka és magánélet különválasztásával dolgozhatunk, így érdemes külön tartani a munkához szükséges eszközöket a privát szférába tartozóktól.
Kondo úgy véli, könnyedén elveszhetünk az e-mailek rengetegében, amennyiben az online levelezésbe nem iktatunk be egy jól működő rendszert. Érdemes mappákba rendezni a megválaszolatlan leveleket, így könnyebben átlátjuk azokat. Ne válaszoljunk rögtön az összes e-mailre, tudatosan válasszuk ki, melyek a legsürgősebbek, a többi később is ráér. A csoportos e-mailezésre is buzdít: így nem kell ugyanarról a dologról egyszerre több emberrel is levelezni. Talán a legnehezebben betartható tanács az, amíg dolgozunk, tegyük minél messzebb a telefont az íróasztaltól – persze csak akkor, ha az éppen nem munkaeszköz a számunkra. Naponta átlagosan száz alkalommal nyúlunk az okostelefonunk után, a legtöbbször reflexből, teljesen feleslegesen. A telefonunk figyelemelterelésre kiválóan alkalmas eszköz, így akár több órával is megnyújthatjuk a munka elvégzéséhez szükséges időt.