Hétvége

2011.04.30. 12:17

Ausztria: az autót is elvehetik, ha nem fizetik ki a gyorshajtási büntetést

Az uniós nagyrendszerek teljes értékű összekapcsolására - egészségügy, nyugdíj, munkavállalás - már jóideje várunk, egyvalami azonban máris példásan, gördülékenyen működik: a kölcsönös büntetés.

Kozma Gábor

- Azt hittem vicc, de nagyon is nem az. Az egyiken 70, a másikon 170, a harmadikon 240 eurós követelés van, mivelhogy szabályt sértettem. A kísérőlevél német nyelvű, abban az áll, hogy itt és itt gyorsan hajtottam az autóval, és bemértek. Bizonyíték, vagyis internetes elérhetőség, traffipaxos fotó, vagy más dokumentum nincs mellékelve. Csak a bank neve és címe, ahol befizethető a pénz. Számomra olyan ez az eljárás, mintha osztrák állampolgár lennék; még azt a fáradságot sem veszik, hogy magyarra fordítsák pénzt követelő levelüket. Ráadásul féléves ügyekről írnak. Fogalmam sincs, hogy elkövettem-e a gyorshajtást, az autót többen is használjuk. Ami viszont számomra teljességgel érthetetlen az az, hogy miként került a birtokába egy idegen országnak az én szombathelyi lakcímem és a nevem? Ezek után nyugodtan küldhetnének akár közműszámlákat is...

Katalin esete nem egyedi. Az elmúlt hónapban több tucat olyan büntetést kézbesített ki a posta Szombathelyen, amelynek feladója egy oberwarti hivatal. Az egyik érintett autós ügyvédhez fordult, vitatva a fél évvel ezelőtti, állítólagos gyorshajtását.

- Ez képtelenség! A magyar rendőrök azonnal csatolják a bizonyítékot, ráadásul 3 hónap után már nem is foglalkoznak az üggyel, elévül. Nem írom fel, hogy merre járok a kocsival, pláne, hol voltam tavaly októberben. S tényleg az én autómról van-e szó? Hiszen csak egy rendszámra hivatkoznak, amit bárki bárhol felírhat. Azért fordultam ügyvédhez, mert ha most az ő bizonyításuk nélkül fizetek, akkor meglehet, ötletszerűen csekket küldenek... Miért bíznék meg egy másik ország hatóságában? - kérdi indulatosan a férfi.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

- Azt hittem vicc, de nagyon is nem az. Az egyiken 70, a másikon 170, a harmadikon 240 eurós követelés van, mivelhogy szabályt sértettem. A kísérőlevél német nyelvű, abban az áll, hogy itt és itt gyorsan hajtottam az autóval, és bemértek. Bizonyíték, vagyis internetes elérhetőség, traffipaxos fotó, vagy más dokumentum nincs mellékelve. Csak a bank neve és címe, ahol befizethető a pénz. Számomra olyan ez az eljárás, mintha osztrák állampolgár lennék; még azt a fáradságot sem veszik, hogy magyarra fordítsák pénzt követelő levelüket. Ráadásul féléves ügyekről írnak. Fogalmam sincs, hogy elkövettem-e a gyorshajtást, az autót többen is használjuk. Ami viszont számomra teljességgel érthetetlen az az, hogy miként került a birtokába egy idegen országnak az én szombathelyi lakcímem és a nevem? Ezek után nyugodtan küldhetnének akár közműszámlákat is...

Katalin esete nem egyedi. Az elmúlt hónapban több tucat olyan büntetést kézbesített ki a posta Szombathelyen, amelynek feladója egy oberwarti hivatal. Az egyik érintett autós ügyvédhez fordult, vitatva a fél évvel ezelőtti, állítólagos gyorshajtását.

- Ez képtelenség! A magyar rendőrök azonnal csatolják a bizonyítékot, ráadásul 3 hónap után már nem is foglalkoznak az üggyel, elévül. Nem írom fel, hogy merre járok a kocsival, pláne, hol voltam tavaly októberben. S tényleg az én autómról van-e szó? Hiszen csak egy rendszámra hivatkoznak, amit bárki bárhol felírhat. Azért fordultam ügyvédhez, mert ha most az ő bizonyításuk nélkül fizetek, akkor meglehet, ötletszerűen csekket küldenek... Miért bíznék meg egy másik ország hatóságában? - kérdi indulatosan a férfi.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

Katalin esete nem egyedi. Az elmúlt hónapban több tucat olyan büntetést kézbesített ki a posta Szombathelyen, amelynek feladója egy oberwarti hivatal. Az egyik érintett autós ügyvédhez fordult, vitatva a fél évvel ezelőtti, állítólagos gyorshajtását.

- Ez képtelenség! A magyar rendőrök azonnal csatolják a bizonyítékot, ráadásul 3 hónap után már nem is foglalkoznak az üggyel, elévül. Nem írom fel, hogy merre járok a kocsival, pláne, hol voltam tavaly októberben. S tényleg az én autómról van-e szó? Hiszen csak egy rendszámra hivatkoznak, amit bárki bárhol felírhat. Azért fordultam ügyvédhez, mert ha most az ő bizonyításuk nélkül fizetek, akkor meglehet, ötletszerűen csekket küldenek... Miért bíznék meg egy másik ország hatóságában? - kérdi indulatosan a férfi.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

Katalin esete nem egyedi. Az elmúlt hónapban több tucat olyan büntetést kézbesített ki a posta Szombathelyen, amelynek feladója egy oberwarti hivatal. Az egyik érintett autós ügyvédhez fordult, vitatva a fél évvel ezelőtti, állítólagos gyorshajtását.

- Ez képtelenség! A magyar rendőrök azonnal csatolják a bizonyítékot, ráadásul 3 hónap után már nem is foglalkoznak az üggyel, elévül. Nem írom fel, hogy merre járok a kocsival, pláne, hol voltam tavaly októberben. S tényleg az én autómról van-e szó? Hiszen csak egy rendszámra hivatkoznak, amit bárki bárhol felírhat. Azért fordultam ügyvédhez, mert ha most az ő bizonyításuk nélkül fizetek, akkor meglehet, ötletszerűen csekket küldenek... Miért bíznék meg egy másik ország hatóságában? - kérdi indulatosan a férfi.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

- Ez képtelenség! A magyar rendőrök azonnal csatolják a bizonyítékot, ráadásul 3 hónap után már nem is foglalkoznak az üggyel, elévül. Nem írom fel, hogy merre járok a kocsival, pláne, hol voltam tavaly októberben. S tényleg az én autómról van-e szó? Hiszen csak egy rendszámra hivatkoznak, amit bárki bárhol felírhat. Azért fordultam ügyvédhez, mert ha most az ő bizonyításuk nélkül fizetek, akkor meglehet, ötletszerűen csekket küldenek... Miért bíznék meg egy másik ország hatóságában? - kérdi indulatosan a férfi.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

- Ez képtelenség! A magyar rendőrök azonnal csatolják a bizonyítékot, ráadásul 3 hónap után már nem is foglalkoznak az üggyel, elévül. Nem írom fel, hogy merre járok a kocsival, pláne, hol voltam tavaly októberben. S tényleg az én autómról van-e szó? Hiszen csak egy rendszámra hivatkoznak, amit bárki bárhol felírhat. Azért fordultam ügyvédhez, mert ha most az ő bizonyításuk nélkül fizetek, akkor meglehet, ötletszerűen csekket küldenek... Miért bíznék meg egy másik ország hatóságában? - kérdi indulatosan a férfi.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

Tényleg, mi áll e legújabb, "sógori mikuláscsomagozás" hátterében? - érdeklődtünk dr. Kövesdi Zoltán szombathelyi ügyvédtől. Irodájában máris szépen hízik a hasonló ügyek dossziéja.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

- Az eljárás szabályos, még ha jogilag akadnak is tisztázandó tételek - mondja.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amikor a magyar rendszámú autókat kiemelték a sorból és a csendőr regulázott. Úgy tűnik, a szomszédokat is elérte a válság, kell a pénz. Innentől a történet ismerős - mondja.

Dr. Kövesdi Zoltán a végrehajtásról is tájékoztatott.

- Végrehajtható, lefoglalható Ausztriában az autó, vagy más vagyontárgy. De a végrehajtás lefolytatható a magyar jogszabályok szerint is. A Végrehajtási meghagyásnak (németül Vollstreckungsbeschei), illetve bírósági ítéletnek nálunk is érvényt szerezhetnek. Mégpedig az EU-parlament 805/2004 EG-VO számú, 2004. 4. 21-i utasítása alapján. Európai Fizetési meghagyás kibocsátását is kérhetik a bíróság rendelkezése nyomán, ez a követelés nálunk is végrehajtható.

- Hazánk is tagja a 2000-ben, öt uniós tagállam által létrehozott Európai Gépjármű és Vezetői Engedély Információs Rendszernek (EUCARIS). Ez lehetővé teszi, hogy a csatlakozó országok hatóságai a területükön, a külföldi jelzésű gépkocsival történő kihágásokat, szabálysértéseket saját nemzeti szabályozásuknak megfelelően büntessék - fogalmaz az ügyvéd. - Magyarország számára nagy előrelépést jelentett az, hogy az osztrák parlament 2010-es, őszi ülésszakában kétoldalú megállapodást kötött hazánkkal. Ez a dokumentum lehetővé teszi a központi nyilvántartásban rendelkezésre álló, a gépjárművekre és a vezetői engedélyekre vonatkozó adatok kölcsönös átadását. Igy a magyar utakon az osztrákok által elkövetett szabálysértések bírságai könnyedén behajthatók. Ugyanez vonatkozik az Ausztriában elkövetett magyar kihágásokra is.

Kérdések azonban akadnak. Hiszen mégis csak egy másfajta jogrendről van szó, amelynek nyílt hazai érvényesülése kihathat a magyar jogrend szuverenitására is. Ez utóbbi már politikai kérdés és egyben felelősség.

Visszatérve a gyakorlathoz: ha csak német nyelven írnak, kérvényezni kell az anyanyelv használatának engedélyezését. Információink szerint fél év az elévülési idő, talán ezért "szórják" ki most nagyban a csekkeket. A bizonyíték megtekintése lehetséges akkor, ha államigazgatási eljárás indult. Viszont azonosításra alkalmas felvétel szükséges, amely a fellebbezés alapján indult szabálysértési eljárásban megtekinthető. Ha valaki más vezet, az az eljárásban tisztázható személyes meghallgatással. Addig is érvényesül az objektív felelősség elve. Érdeklődtünk a főbb eljárási szabályokról is.

- A vonatkozó szövetségi törvény értelmében az alábbi eljárásokat folytathatják le: helyszíni bírság, amennyiben a vezető elismeri a helyszínen a szabálysértés elkövetését. Továbbá ha kifizeti a meghatározott pénzbüntetést, akkor a pénzbüntetés kiszabására vonatkozóan további panasszal, jogorvoslati lehetőséggel nem élhet. Feljelentés: amennyiben az eljárás alá vont személy nem ért egyet a pénzbüntetés kiszabásának alapjával, vagy a pénzbüntetés összegét vitatja, akkor az illetékes rendőrség erről jegyzőkönyvet vesz fel, majd feljelentését továbbítja az illetékes hatósághoz. Ez a hatóság a szabálysértési eljárás alá vont személy részére határozatát kézbesíti. A határozat ellen 14 napon belül az érintett fellebbezéssel élhet, írásban vagy szóban - folytatja dr. Kövesdi Zoltán.

- Amennyiben az eljárás alá vont személy a kiszabott pénzbüntetés nagyságát nem kifogásolja, de az eljáró hatósági személy, azaz a rendőr magatartását vagy az eljárás lefolytatásának módját sérelmezi, akkor panasszal élhet a rendőrség felettes szervéhez. Olyan külföldi állampolgárok esetében, akik Ausztriában nem rendelkeznek lakóhellyel (például turisták, más átutazók) és velük szemben szabálysértési eljárás indul, a magyar jogszabályoktól eltérően az osztrák rendőrnek joga van arra, hogy a kiszabandó pénzbüntetés biztosítására ideiglenes biztosítékot vegyen az érintett személytől. Az ideiglenes biztosíték lehet egy kisebb pénzösszeg vagy az utazónál lévő értéktárgy (kamera, fényképezőgép, laptop, mobiltelefon). Az eljárás jogerős lezárását követően, amennyiben az ügyben elmarasztaló határozat születik és a szabálysértő a kiszabott pénzbüntetést kiegyenlíti, akkor az értéktárgyat visszaadják, vagy beszámítják. Amennyiben az érintett a pénzbüntetést nem fizeti be, akkor a hatóság a lefoglalt értéktárgyat nem adja vissza, mi több, a következő utazásnál, ellenőrzéskor az autót is lefoglalhatja.

Az ügyben akad egy érdekesség is: legtöbben a 63-as úton "szereztek" csekket.

- Ez egy ravasz csapda - mondja Nagy István, a Ritmo autós iskola vezetője. - Gyors haladásra alkalmas autóútról van szó, amelynek magyar szakaszán 100 kilométeres sebesség a megengedett óránként. Érthetetlen, hogy az osztrákok miért ragaszkodnak a 90 kilométerhez, amit táblával fel sem tüntetnek. Eleve 70 eurót kockáztat az, aki hazai tempóban folytatja útját a túloldalon... Számomra felrémlenek azon idők, amik

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!