2011.05.01. 07:31
Sikerek sorát érte el a hároméves sárvári Spirit Hotel
Három évvel ezelőtt nyílt meg Sárváron a Spirit Hotel, mely az azóta eltelt időben kiemelkedő hazai és nemzetközi sikereket ért el. Ennek hátteréről, s a következő időszak a terveiről kérdeztük Alfred Hackl-t, az ötcsillagos szálloda vezérigazgatóját.
2008. március elején nyílt meg a sárvári ötcsillagos Spirit Hotel, amely már az első év teljesítménye alapján kiérdemelte a Legjobb ötcsillagos vidéki konferencia szálloda, valamint a Legjobb wellness és gyógyszálló címet. Nagy sikert aratott a szálloda bemutatkozó filmje, amely elsőként Berlinben nyert díjat, majd Brazíliában és Oroszországban kapott külön elismerést. Az osztrák Wienerin életmód magazin Európa 25 legszebb Spa oázisa közé sorolta a Spiritet, amely tavaly elnyerte az "Európa legjobb Spa úti célja" címet.
A sikerekben kiemelkedő szerepe van a szálloda vezetésének is. Ezt ismerte el 2010. novemberében a gazdasági miniszter, amikor a Pro Turismo díjjal tüntette ki a szálloda igazgatóját, Alfred Hackl-t. A szálloda honlapja pedig tavaly év végén bizonyult a legjobbnak "Az év honlapja versenyen."
A sorozat az idén is folytatódott: januárban az Utazó magazin A legjobb wellness szálloda címmel tüntette ki a hotelt, majd márciusban az Utazás kiállításon a Magyar Turizmus Minőségi Díjat vehette át a szálloda igazgatója. Legutóbb pedig az Iránytű kommunikációs pályázaton értékelték a legjobbnak a szálloda kampányát.
- A sorozatos sikerek azt mutatják, hogy kezd beérni az a munka, amely három éve kezdődött, s a kiváló minőséget állította a középpontba - mondja Alfred Hackl, a sárvári Spirit Hotel vezérigazgatója. - A díjak azt igazolják, hogy Magyarországon, de nemzetközi szinten is egyre inkább felfigyelnek ránk. Ha a sok díj közül egyet kellene kiemelni az talán a "Legjobb európai Spa úti cél lenne." Mi valamennyi díjra büszkék vagyunk, de az igazi értékmérőnek a vendéget tartjuk. Számunkra az a legfontosabb elismerés, ha elégedettek a vendégeink. A legnagyobb kitüntetésnek azt tartjuk, ha visszatérnek hozzánk. Nagyon örülünk annak, hogy egyre szaporodik a törzsvendégeink száma.
A szállodaigazgató szerint a siker záloga a jó csapatmunkában rejlik. Minden munkatárs azon dolgozik, hogy a vendégek azt érezzék, hogy szívesen látják őket, s mindenben a kedvükben akarnak járni. Ebben az irányban szeretnének az elkövetkező időszakban is tovább haladni.
- Az osztrák szállodákkal álljuk a versenyt - állapítja meg a vezérigazgató. - Úgy gondolom, hogy a Spirit Hotel többet és jobbat tud nyújtani mint a határon túli szállodák. Ezek azonban nem csak üres szavak, hanem a számok is igazolják. Nálunk a vendégek, illetve a vendégéjszakák száma folyamatosan növekszik, amit nem mondhat el magáról az összes közép-európai szálloda. A minőségi szolgáltatások mellett fontos vonzerőt jelent a szálloda környezete is. A hét tó, az erdős, ligetes terület, csakúgy a szálloda szokatlan kialakítása. Ami azonban ezeknél is fontosabb: a kollégák vendégszeretete. A szakember utánpótlásra nagy figyelmet fordítunk. Ezért folyamatosan keresünk olyan fiatalokat, akik érdeklődnek a vendéglátó szakma iránt. Nagyon fontos számunkra az, hogy a külföldi vendégek mellett hazaiak is legyenek, s külön figyelmet fordítunk arra is, hogy a környező országokból minél többen látogassanak el hozzánk. De messziről - beszélgetésünk idején éppen - Thaiföldről is érkeztek hozzánk vendégek. Fontosnak tartjuk, hogy minél szélesebb körben megismerjék a Spirit gondolatot és minőséget. Ezt szolgálják a különféle kampányaink, s az olyan események, amelyeken megmutatjuk, hogy mi mindent tudunk, s ennek híre eljut a potenciális vendégkörünkhöz.
A vezérigazgató örül annak, hogy ez a fajta pozitív gondolkozás nem csak náluk, hanem a környezetünkben, s a városban is egyre inkább teret nyer. Üdvözli, hogy kialakulóban van az együttműködés a turizmusban érdekelt helyi szereplők között. Alfred Hackl úgy gondolja, hogy együtt még erőteljesebben tudnak a piacon megjelenni. Kiváló partner ebben a város vezetése, akik a vezérigazgató miatt nagyon lelkesen dolgoznak az idegenforgalom fejlesztésén. Alfred Hackl egyben cáfolta azt a vélekedést, hogy Sárvárt nehéz lenne megközelíteni. Úgy gondolja, ide könnyebb eljutni mint Hévízre. Egy óra tíz percnyire vannak Graz-tól, másfélórányira Bécstől. Budapest irányából is megfelelő az összeköttetés, amit bizonyít, a magyar vendégek nagy száma is. Úgy gondolja, ha valaki tenni akar az egészségéért, vagy csak pihenni szeretne, vállalja azt az áldozatot, amit az üdülőhelyre való eljutás jelent.
- Sárvár egy csodálatos kisváros, s nagy előnye, hogy a tömegturizmus elkerüli - mondja a vezérigazgató. - Ezt a helyzetet nem veszélyezteti az a körülmény, hogy egyre növekszik a fürdőhely népszerűsége. Sárvár az eltöltött vendégéjszakák tekintetében bekerült a TOP 10 magyar város közé. Reményeim szerint sikerül még a 8. helynél is előbbre rukkolnunk anélkül, hogy az kedvezőtlen hatásokat eredményezne. Az osztrák kollégák bizonyos fokig irigyek rám. Irigylik azokat a sikereket, amelyeket a kollégáimmal együtt elértem. Nagyon szeretek itt lenni, büszke vagyok arra, hogy itt dolgozhatok. Kiváló lehetőségeket látok ebben a helyben, de az egész megyében. Az lenne a jó, ha az itt élők is jobban tisztában lennének azzal, hogy milyen szép helyen élnek. Ezért lenne fontos, hogy a fiatalok itthon maradjanak. Ehhez persze az is kell, hogy legyen hosszú távú jövőképük. Úgy gondolom, itt minden lehetőség adott arra, hogy jót csináljanak, illetve csináljunk. A magyar emberek közül azonban sokan hajlamosak arra, hogy azt keressék, mit, miért nem lehet megoldani. Én biztos vagyok benne, hogy még sok szép sikert fogunk elérni.