Hétvége

2011.05.01. 07:31

Sikerek sorát érte el a hároméves sárvári Spirit Hotel

Három évvel ezelőtt nyílt meg Sárváron a Spirit Hotel, mely az azóta eltelt időben kiemelkedő hazai és nemzetközi sikereket ért el. Ennek hátteréről, s a következő időszak a terveiről kérdeztük Alfred Hackl-t, az ötcsillagos szálloda vezérigazgatóját.

Erős D. Zoltán

2008. március elején nyílt meg a sárvári ötcsillagos Spirit Hotel, amely már az első év teljesítménye alapján kiérdemelte a Legjobb ötcsillagos vidéki konferencia szálloda, valamint a Legjobb wellness és gyógyszálló címet. Nagy sikert aratott a szálloda bemutatkozó filmje, amely elsőként Berlinben nyert díjat, majd Brazíliában és Oroszországban kapott külön elismerést. Az osztrák Wienerin életmód magazin Európa 25 legszebb Spa oázisa közé sorolta a Spiritet, amely tavaly elnyerte az "Európa legjobb Spa úti célja" címet.

A sikerekben kiemelkedő szerepe van a szálloda vezetésének is. Ezt ismerte el 2010. novemberében a gazdasági miniszter, amikor a Pro Turismo díjjal tüntette ki a szálloda igazgatóját, Alfred Hackl-t. A szálloda honlapja pedig tavaly év végén bizonyult a legjobbnak "Az év honlapja versenyen."

A sorozat az idén is folytatódott: januárban az Utazó magazin A legjobb wellness szálloda címmel tüntette ki a hotelt, majd márciusban az Utazás kiállításon a Magyar Turizmus Minőségi Díjat vehette át a szálloda igazgatója. Legutóbb pedig az Iránytű kommunikációs pályázaton értékelték a legjobbnak a szálloda kampányát.


- A sorozatos sikerek azt mutatják, hogy kezd beérni az a munka, amely három éve kezdődött, s a kiváló minőséget állította a középpontba - mondja Alfred Hackl, a sárvári Spirit Hotel vezérigazgatója. - A díjak azt igazolják, hogy Magyarországon, de nemzetközi szinten is egyre inkább felfigyelnek ránk. Ha a sok díj közül egyet kellene kiemelni az talán a "Legjobb európai Spa úti cél lenne."  Mi valamennyi díjra büszkék vagyunk, de az igazi értékmérőnek a vendéget tartjuk. Számunkra az a legfontosabb elismerés, ha elégedettek a vendégeink. A legnagyobb kitüntetésnek azt tartjuk, ha visszatérnek hozzánk. Nagyon örülünk annak, hogy egyre szaporodik a törzsvendégeink száma.

A szállodaigazgató szerint a siker záloga a jó csapatmunkában rejlik. Minden munkatárs azon dolgozik, hogy a vendégek azt érezzék, hogy szívesen látják őket, s mindenben a kedvükben akarnak járni. Ebben az irányban szeretnének az elkövetkező időszakban is tovább haladni.

- Az osztrák szállodákkal álljuk a versenyt - állapítja meg a vezérigazgató. - Úgy gondolom, hogy a Spirit Hotel többet és jobbat tud nyújtani mint a határon túli szállodák. Ezek azonban nem csak üres szavak, hanem a számok is igazolják. Nálunk a vendégek, illetve a vendégéjszakák száma folyamatosan növekszik, amit nem mondhat el magáról az összes közép-európai szálloda. A minőségi szolgáltatások mellett fontos vonzerőt jelent a szálloda környezete is. A hét tó, az erdős, ligetes terület, csakúgy a szálloda szokatlan kialakítása. Ami azonban ezeknél is fontosabb: a kollégák vendégszeretete. A szakember utánpótlásra nagy figyelmet fordítunk. Ezért folyamatosan keresünk olyan fiatalokat, akik érdeklődnek a vendéglátó szakma iránt. Nagyon fontos számunkra az, hogy a külföldi vendégek mellett hazaiak is legyenek, s külön figyelmet fordítunk arra is, hogy a környező országokból minél többen látogassanak el hozzánk. De messziről - beszélgetésünk idején éppen - Thaiföldről is érkeztek hozzánk vendégek. Fontosnak tartjuk, hogy minél szélesebb körben megismerjék a Spirit gondolatot és minőséget. Ezt szolgálják a különféle kampányaink, s az olyan események, amelyeken megmutatjuk, hogy mi mindent tudunk, s ennek híre eljut a potenciális vendégkörünkhöz.


A vezérigazgató örül annak, hogy ez a fajta pozitív gondolkozás nem csak náluk, hanem a környezetünkben, s a városban is egyre inkább teret nyer. Üdvözli, hogy kialakulóban van az együttműködés a turizmusban érdekelt helyi szereplők között. Alfred Hackl úgy gondolja, hogy együtt még erőteljesebben tudnak a piacon megjelenni. Kiváló partner ebben a város vezetése, akik a vezérigazgató miatt nagyon lelkesen dolgoznak az idegenforgalom fejlesztésén. Alfred Hackl egyben cáfolta azt a vélekedést, hogy Sárvárt nehéz lenne megközelíteni. Úgy gondolja, ide könnyebb eljutni mint Hévízre. Egy óra tíz percnyire vannak Graz-tól, másfélórányira Bécstől. Budapest irányából is megfelelő az összeköttetés, amit bizonyít, a magyar vendégek nagy száma is. Úgy gondolja, ha valaki tenni akar az egészségéért, vagy csak pihenni szeretne, vállalja azt az áldozatot, amit az üdülőhelyre való eljutás jelent.

- Sárvár egy csodálatos kisváros, s nagy előnye, hogy a tömegturizmus elkerüli - mondja a vezérigazgató. - Ezt a helyzetet nem veszélyezteti az a körülmény, hogy egyre növekszik a fürdőhely népszerűsége. Sárvár az eltöltött vendégéjszakák tekintetében bekerült a TOP 10 magyar város közé. Reményeim szerint sikerül még a 8. helynél is előbbre rukkolnunk anélkül, hogy az kedvezőtlen hatásokat eredményezne. Az osztrák kollégák bizonyos fokig irigyek rám. Irigylik azokat a sikereket, amelyeket a kollégáimmal együtt elértem. Nagyon szeretek itt lenni, büszke vagyok arra, hogy itt dolgozhatok. Kiváló lehetőségeket látok ebben a helyben, de az egész megyében. Az lenne a jó, ha az itt élők is jobban tisztában lennének azzal, hogy milyen szép helyen élnek. Ezért lenne fontos, hogy a fiatalok itthon maradjanak. Ehhez persze az is kell, hogy legyen hosszú távú jövőképük. Úgy gondolom, itt minden lehetőség adott arra, hogy jót csináljanak, illetve csináljunk. A magyar emberek közül azonban sokan hajlamosak arra, hogy azt keressék, mit, miért nem lehet megoldani. Én biztos vagyok benne, hogy még sok szép sikert fogunk elérni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!