Hírek

2010.04.14. 02:28

Oktatási megújulás a répcelaki Móra iskolában

A TÁMOP-program segítségével - pályázati pénzből - több olyan program megvalósítására is lehetőség nyílik a Móra általános iskolában, ami újdonságnak számít.

Simon Erzsébet

A több héten át tartó ÖKO-projekt - melynek az ÖKO-csoport vezetője, Farkasné Tóth Mária a koordinálója - leghangsúlyosabb témája a víz. Ezekben a hetekben minden tantárgy egy vagy akár több óráján is lesz olyan fel-adat, órarészlet, problémafelvetés, ami ehhez kapcsolódik. A gyerekek sokféle kérdésre keresik majd a választ hol egyéni kutatómunkával, hol csoportokat alakítva, egymást tanítva és egymástól tanulva, néha versengve, néha pedig egyszerűen a közös alkotás öröméért.

Azt is megtudtuk: készül egy drámajáték-gyűjtemény Szabadosné Molnár Melinda szerkesztésében, amelyet a szövegértés és a szociális kompetencia fejlesztésében is jól lehet alkalmazni. Nagyné Herczeg Judit és Rácz Eszter tanárnő testvériskolai programok szervezéséhez készít segédanyagot.

Ezekkel a dokumentumokkal, amelyek az internetre is felkerülnek, más iskolák munkáját is tudja segíteni a Móra iskola. Az ottani pedagógusok pedig hazai és külföldi intézményeket látogatnak meg, hogy a szociális kompetencia fejlesztésének gyakorlatát és a tanulói laptop-program használatát tanulmányozzák.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

A több héten át tartó ÖKO-projekt - melynek az ÖKO-csoport vezetője, Farkasné Tóth Mária a koordinálója - leghangsúlyosabb témája a víz. Ezekben a hetekben minden tantárgy egy vagy akár több óráján is lesz olyan fel-adat, órarészlet, problémafelvetés, ami ehhez kapcsolódik. A gyerekek sokféle kérdésre keresik majd a választ hol egyéni kutatómunkával, hol csoportokat alakítva, egymást tanítva és egymástól tanulva, néha versengve, néha pedig egyszerűen a közös alkotás öröméért.

Azt is megtudtuk: készül egy drámajáték-gyűjtemény Szabadosné Molnár Melinda szerkesztésében, amelyet a szövegértés és a szociális kompetencia fejlesztésében is jól lehet alkalmazni. Nagyné Herczeg Judit és Rácz Eszter tanárnő testvériskolai programok szervezéséhez készít segédanyagot.

Ezekkel a dokumentumokkal, amelyek az internetre is felkerülnek, más iskolák munkáját is tudja segíteni a Móra iskola. Az ottani pedagógusok pedig hazai és külföldi intézményeket látogatnak meg, hogy a szociális kompetencia fejlesztésének gyakorlatát és a tanulói laptop-program használatát tanulmányozzák.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Azt is megtudtuk: készül egy drámajáték-gyűjtemény Szabadosné Molnár Melinda szerkesztésében, amelyet a szövegértés és a szociális kompetencia fejlesztésében is jól lehet alkalmazni. Nagyné Herczeg Judit és Rácz Eszter tanárnő testvériskolai programok szervezéséhez készít segédanyagot.

Ezekkel a dokumentumokkal, amelyek az internetre is felkerülnek, más iskolák munkáját is tudja segíteni a Móra iskola. Az ottani pedagógusok pedig hazai és külföldi intézményeket látogatnak meg, hogy a szociális kompetencia fejlesztésének gyakorlatát és a tanulói laptop-program használatát tanulmányozzák.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Azt is megtudtuk: készül egy drámajáték-gyűjtemény Szabadosné Molnár Melinda szerkesztésében, amelyet a szövegértés és a szociális kompetencia fejlesztésében is jól lehet alkalmazni. Nagyné Herczeg Judit és Rácz Eszter tanárnő testvériskolai programok szervezéséhez készít segédanyagot.

Ezekkel a dokumentumokkal, amelyek az internetre is felkerülnek, más iskolák munkáját is tudja segíteni a Móra iskola. Az ottani pedagógusok pedig hazai és külföldi intézményeket látogatnak meg, hogy a szociális kompetencia fejlesztésének gyakorlatát és a tanulói laptop-program használatát tanulmányozzák.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Ezekkel a dokumentumokkal, amelyek az internetre is felkerülnek, más iskolák munkáját is tudja segíteni a Móra iskola. Az ottani pedagógusok pedig hazai és külföldi intézményeket látogatnak meg, hogy a szociális kompetencia fejlesztésének gyakorlatát és a tanulói laptop-program használatát tanulmányozzák.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Ezekkel a dokumentumokkal, amelyek az internetre is felkerülnek, más iskolák munkáját is tudja segíteni a Móra iskola. Az ottani pedagógusok pedig hazai és külföldi intézményeket látogatnak meg, hogy a szociális kompetencia fejlesztésének gyakorlatát és a tanulói laptop-program használatát tanulmányozzák.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Az eddigiektől merőben eltérő órarendek, az úgynevezett tantárgytömbösítések megszervezése komoly gondot jelentett, tette hozzá Szoporyné Szabó Piroska. A nevelőtestület tagjainak mintegy kétezer óra továbbképzésen kell ebben a tanévben részt venniük, amihez kötelező feltételként mintegy félszáz záródolgozatot is el kell készíteniük. Mindez nagyon fárasztó.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Újdonság a dr. Duró Zsuzsa egyetemi oktató irányításával végzett tehetségígéret-mérés, ami nagyon tetszett a résztvevőknek is. De örömöt jelent az iskolának az is, hogy például sokféle tankönyvet, egyéb kiadványt, taneszközt vehetnek a pályázati támogatásból. Jólesnek a pedagógusoknak a szaktanácsadók elismerő szavai, akik a pályázat keretében kötelezően figyelemmel kísérik a projekt megvalósítását. A napokban érkezett a Nyugat-magyarországi Egyetemről a felkérés, hogy az átalakuló pedagógusképzésben féléves gyakorlatukat a répcelaki iskolában tölthessék a hallgatók.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!