Hírek

2011.03.10. 14:07

Március 15.: együtt hívnak ünneplésre a közmédiumok

A közmédiumok az 1848-49-es forradalom és szabadságharc 163. évfordulója alkalmából indítanak először közös kampányt műsoraik számára, ezzel is megmutatva, milyen hatékony lesz a négy intézmény együttműködése - mondta Szabó László, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kommunikációs igazgatója csütörtökön Budapesten.

MTI

Szabó László a közmédiumok vezetőivel közösen tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a közmédiarendszer jelenleg is tartó átalakításának az együttműködés az egyik legfontosabb kulcsszava, ami a jövőben nemcsak tartalmi, hanem kommunikációs szinten is megvalósul.

Az MTVA kommunikációs igazgatója kiemelte, a közmédiumok Ünnepre hangolva: közszolgálat közösen címen indított március 15-i kampánya jól mutatja, hogy a különböző adók már nem konkurenciát jelentenek egymásnak, hanem a gyártás és a kapacitások összehangolásával valódi választási lehetőséget kínálnak.

Rákay Philip, a Magyar Televízió csatornáinak intendánsa szerint a közszolgálati médiában azon dolgoznak, hogy a nézők és a hallgatók legyenek az átalakulás nyertesei.

Mint mondta, korábban sokszor panaszkodtak amiatt, hogy a közmédiumoknak nem jut elegendő pénz, holott a számok ennek az ellenkezőjét mutatták. Az MTV m1-es és az m2-es csatornájának programjaiért felelős vezető úgy látja, a rossz hagyományok és a korábbi pazarló gazdálkodás következtében nem jutott elegendő forrás a közönség tetszését is elnyerő igényes és minőségi műsorokra.

A közmédiumok előtt ezért most az a feladat áll, hogy együttműködésük eredményeként minőségi és hiteles műsorokkal próbálják ismét felértékelni szerepüket. Rákay Philip szerint március 15. erre kitűnő alkalmat nyújt, hiszen - mint mondta - ez az egyik, ha nem az egyetlen olyan nemzeti ünnep, amelyet világnézeti hovatartozástól független elismerés övez.

Az MTV intendánsa a műsorkínálatot ismertetve megjegyezte: március idusán senki sem marad ünnep nélkül; üljünk bár autóban vagy a televízió előtt, a nap minden órájában szembesülni fogunk azzal, hogy ünnep van a hazában - fogalmazott.

Rákay Philip a programok közül kiemelte Jókai Mór A kőszívű ember fiai és Az arany ember című regényeinek "kihagyhatatlan klasszikusnak" számító filmes feldolgozását, valamint a Párbaj című történelmi eseményjátékot és Ferenczi Györgynek a kor vándorszínházát bemutató zenés alkotását.

Bakonyi Péter, a Duna Televízió intendánsa aláhúzta, hogy zökkenőmentes volt a közmédiumok közötti együttműködés kialakításának első lépése. A megemlékezésnek ismét közös pontja lesz a Kossuth téri zászlófelvonás, valamint a Múzeum kerti állami ünnepség, illetve a főváros Batthyány-örökmécseshez tervezett rendezvénye. A Duna Televízió március 15-én is nagy figyelmet fordít a határon túli magyarokra, ennek jegyében a csatorna az idén Csíkszeredára költözik ki, és számol be élő helyszíni tudósítással a helyiek ünnepléséről - fejtette ki a csatorna intendánsa.

Hozzátette: a Duna Televíziót választók emellett külön összeállítást láthatnak a kor asszonyainak forradalomban játszott szerepéről, illetve a reformkori összejövetelek hangulatáról is.

Pásztor Zoltán, a Magyar Rádió tartalom-innovációs igazgatója elmondta: a rádió három csatornája az ünnep alatt is a megszokott különböző stílusban szól a hallgatókhoz. Az MR3-Bartók rádió például Erkel Ferencnek az operaházban tavaly novemberben rögzített Bánk bánját tűzi műsorára, míg az MR2-Petőfi magyar, illetve magyar származású könnyűzenei előadók dalait sugározza. Az MR1-Kossuth rádió ezzel párhuzamosan egyebek mellett beszámol a világ magyarságának "Ausztráliától Nyerges-tetőig" tartó ünnepléséről, továbbá ízelítőt ad például a forradalom humorából, valamint kortárs művészek Petőfi Sándorról alkotott képéről.

Szabó László Zsolt, a Magyar Távirati Iroda vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a szolgáltatásai alapján leginkább átalakulóban lévő közmédium az idén az írásos és fotós anyagok mellett már mozgóképben és hangban is tájékoztatást ad a világ számos pontjáról. A médiatörvény által a közszolgálati hírműsorok elkészítésével megbízott hírügynökség március 12-én kezdi meg tudósításait az ünnepi eseményekről; március 15-én pedig a közmédiumok valamennyi csatornája számára készít hosszabb-rövidebb beszámolókat, összefoglalókat - fűzte hozzá.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap kommunikációs igazgatója elmondta továbbá, hogy az ünnep bemutatására egy "sztárt" is választottak Varju Kálmánnak, a Vígszínház színészének személyében, aki Petőfi Sándort jeleníti meg a közmédiumok kampányában.

Szabó László kérdésre válaszolva megjegyezte: a március 15-i programokhoz kapcsolódó reklámok és szórólapok elkészítése mintegy hárommillió forintba került, a nyomtatott, illetve internetes felületen való megjelenésért nem kellett fizetni, mivel azt más hasonló szolgáltatásokkal ellentételezik.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!