Hírek

2013.01.03. 19:15

Gőzerővel épül majd a 86-os főút

Jó hír az autósoknak: gyorsítanak a 86-os főút építői. A csornai elkerülő után a vasi leágazás következik, a munkák rövidesen indulnak.

Kozma Gábor

– 2015 első félévének végére gyorsforgalmi úttá válik a Győr és Csorna közötti szakasz – olvasható a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) honlapján. Arról is értesülhetünk, hogy megjelent az M85 Enese–Csorna, Győr–Enese közötti szakaszok valamint a 85.számú főút Csorna elkerülő szakasz I. ütem építésére kiírt közbeszerzési eljárás. A Győr-Moson-Sopron megyei útszakasz közel 14 kilométer hosszan, kétszer kétsávossá épül ki.

A fejlesztés által gyorsul a Győr és Csorna közötti közlekedés, a környező községekben lakók utazási időben és távolságban szintén közelebb kerülnek a megyeszékhelyhez. Mint ismert, az érintett főutak mentén élők évek óta tiltakoznak, esetenként demonstrációkat is szerveznek. Kimutatták, hogy naponta több ezer kamion halad át a falvakon, rongálja a felületet, óriási a füst és a zajszennyezés. Ez az állapot pár éven belül gyökeresen megváltozhat – ígéri a NIF.

– A Csorna elkerülő szakasz I. üteme a város keleti elkerülését rejti – tájékoztattak. – A város keleti különböző szintű forgalmi csomópontjától, a Keszeg-ér mellett haladva éri majd el a majdani M85-M86 északi, úgynevezett elválási csomópontot. Ezután a nyomvonal kétszer három sávon halad tovább az M85–M86 déli elválási csomópontja felé, közben keresztezi a Csorna– Pápa vasútvonalat is. Az M85–M86 déli elválási csomóponttól kétszer két sávos paraméterekkel folytatódik az első ütem dél, azaz Szombathely felé. Mégpedig a Szilsárkánytól északra kiépítendő különböző szintű 86-os úti csomópontig, vagyis Csorna-dél felé. A sikeres közbeszerzési eljárást követően a munkálatok várhatóan 2013 első félévétől kezdődhetnek el.

 

 

Megszokott kép a főútvonalon: döcögve araszol a kamionsor (Fotó: Benkő Sándor)

Információk szerint az új pályaépítés befejezését 2015 első félévének végére teszik.Itt említendő, hogy a 85. számú főút fejlesztésének részeként 2011. december közepén az Enesét elkerülő szakasz már elkészült, azt az autósok birtokba is vették. A NIF-tájékoztatás szerint a beruházásfontos közlekedési elosztó tengelyt jelent majd az észak–déli, valamint a keletnyugati gyorsforgalmi folyosók tekintetében. Erre azért is szükség van, mert a jövőben további kamionos forgalomnövekedésre számíthatunk. A fejlesztések az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program segítségével valósulnak meg, 85 százalékos uniós, 15 százalékos hazai forrásból.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!