Hírek

2015.11.04. 13:19

Elátkozott, halálos útszakasz: nem szabadna kamionokat engedni a 86-osra?

Leszorítják a kamionok az útról az autósokat. Az a 130 méter csak harminc méter. A kamionokat nem szabadna az utakra engedni. A 86-os Egyházasrádóc melletti szakaszáról szóló cikkünkhöz érkezett hozzászólásokból mazsoláztunk.

Budai Dávid

A november másodikán megjelent Elátkozott, halálos útszakasz című cikkünkhöz számos hozzászólás érkezett a facebookon. Ezek jól jelzik, hogy olvasóinkat is foglalkoztatja a 86-os főút Egyházasrádóc melletti szakaszának állapota, és talán nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, nincsenek elragadtatva. Ahogyan az már lenni szokott, sok kommentelő használta ki a hozzászólás lehetőségét egy kis politikai csatározásra is, de most úgy véljük, a hangsúly nem ezen van. Egy hozzászóló szerint például: „az volt az ígéret, hogy 2015 végére elkészül a négysávos 86-os főút.” Majd hozzáteszi: 59 nap van hátra. Addigra biztosan nem lesz meg, sőt nagyon úgy néz ki, hogy a közeljövő sem hoz változást.

Mások a felújított 130 métert kezdték ki, utalva arra, hogy az bizony édeskevés. Sőt, egy olvasónk még a szakasz hosszában is kételkedik: „Oda-vissza 130 m? Vagy csak egy irányban. Olyan rövidnek tűnik a képen.” A 130 méter biztosan megvan, bár a képen valóban rövidnek tűnik. Akad, aki egyenesen harmincméteres felújítással riogat, persze -  mint írja - "a számla 130 méterről szólt". Van, aki a kamionokra panaszkodik, mondván, hiába szeretné betartani az ember a hatvanas sebességkorlátozást, ha a kamionok leszorítják az útról. „Végig ki vannak rakva a 60-as táblák, de ha nem kapkodod serényen a virgácsaidat minimum 90-100km/h sebességgel, pont a kamionok azok, amik úgy letolnak az útról, mint a huzat.” Aztán van, aki abba kötött bele, hogy másfél nap kellett egy ilyen rövid szakasz felújításához. Itt megjegyezzük, volt ott azért egy kis romeltakarítás is.

Egy felháborodott hozzászóló fejszámolásra invitálja az olvasóit. Mint írja, napi kétezer kamion halad keresztül Körmend és Szombathely között, ami kamiononként 1300 forintjukba kerül. Hogyan lehetséges hát, hogy nincs pénz az út rendbetételére, ha igaz az, hogy az EU finanszírozza az útépítések 85 százalékát. Bevalljuk, nem tudjuk a választ, mindenesetre, ha igazak olvasónk értesülései, akkor 2 millió 600 ezer forintot rak zsebre az állam naponta csak ezen az útszakaszon. Egy kommentelő szerint szomorú, hogy az útfelújításokhoz meg kell várni egy ilyen balesetet, más pedig azt mondja, hogy nem kellene a kamionokat az utakra engedni, hanem vonattal kellene átvinni a tehergépkocsikat az országon. Végezetül: "A magyar utak mind rosszak, ez a felújítás is csak arra volt jó, hogy valaki pénzhez jusson, stadionra bezzeg van pénz." Folytathatnánk a sort, de nem tesszük. Ennyiből is világosan látszik, hogy az említett szakasz problémája nem oldódott meg, és ahogyan egy kommentelő világosan látja, ezt a szakaszt is kizárólag azért újították fel, mert megolvadt az aszfalt, ha ez nem történik, még ez a 130 méter is éppen úgy nézne ki, mint az út többi része.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!