Kultúra

2010.06.04. 02:28

A kis herceg, ahogy a Homo Ludens táncolja

Dinamikus - mondhatni dühös - kordiagnózist csinált a Homo Ludens Zenés Színpad Saint-Exupery örökzöld, szép, filozofikus meséjéből, A kis hercegből.

Ölbei Lívia

Németh Gyöngyi és társulata a színpadon jól működtethető vándorlás-motívumra támaszkodik, leráz mindenféle filozofálgatást és transzcendenciát. Helyette dinamikus, áradó érzelmekkel és pátosszal teli, összében-egészében viszont kifejezetten elkeseredett, dühös kordiagnózist (hiúság, értelmetlen rohanás, otthontalanság, hatalomvágy, alkohol stb.) mutat föl A kis herceg nyomán.

Összművészet van az MMIK színpadán. A Homo Ludens tagjai táncolnak (és énekelnek), a Weöres Sándor Színház tagjai táncolnak és énekelnek, a háttérben hatásos vetített képek pörögnek, közben jókat játszanak az asztalok; mindez Kondor Tamás zenéjére, ő a dalszövegek írója is. A kis herceg ebben a változatban nem is kis herceg, egyszerűen csak ő a Fiú - talán a legkisebb, aki útnak indul, mert a fiúnak föltétlenül útnak kell indulnia; a beavatás miatt. A szerepet Szarka Zoltán táncolja-álmélkodja végig, a tőle megszokott magas színvonalon. Jó újra látni Wallner Anettet - ő a kígyó, vagyis ebben a kontextusban a Csábító Nő, vörösben-feketében. És közben itt az új generáció is, például Haramia Zsófia a magára maradó Rózsa szerepében. A kedvenceim mégis a fölhúzható, tipegő, guruló, suhanó, óriási, fehér babák (ők a Hiúk ): Léránt Enikő, Fábián Krisztina, Papp-Ionescu Dóra.

Külön szép és messzire mutató gesztus, hogy a Weöres Sándor Színház több színésze szerepet vállalt az előadásban. (A kapcsolat régi: a Homo Ludens korábban a Karneválszínházban, aztán a WS Színházban is több produkcióban színre lépett.) Ráadásul a sikeres együttműködésnek köszönhetően most arra is fény derülhetett, hogy Borbiró András milyen jól énekel. Azt régóta tudjuk, hogy Németh Juditnak fantasztikus torka van (itt ő a Geográfus); ahogy Kálmánchelyi Zoltán is többször nagyszerűen helytállt már zenés szerepben (itt ő az Iszákos). Azt is gondoltuk, hogy a színészi képességeit már többször megvillantó Borbiró Andris megbirkózik az ezúttal bakancsos-erőszakos macsónak ábrázolt kereskedő (mint figura) szerepével. Most kiderült, hogy lám: az éneklés sem jelent számára gondot.

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

Németh Gyöngyi és társulata a színpadon jól működtethető vándorlás-motívumra támaszkodik, leráz mindenféle filozofálgatást és transzcendenciát. Helyette dinamikus, áradó érzelmekkel és pátosszal teli, összében-egészében viszont kifejezetten elkeseredett, dühös kordiagnózist (hiúság, értelmetlen rohanás, otthontalanság, hatalomvágy, alkohol stb.) mutat föl A kis herceg nyomán.

Összművészet van az MMIK színpadán. A Homo Ludens tagjai táncolnak (és énekelnek), a Weöres Sándor Színház tagjai táncolnak és énekelnek, a háttérben hatásos vetített képek pörögnek, közben jókat játszanak az asztalok; mindez Kondor Tamás zenéjére, ő a dalszövegek írója is. A kis herceg ebben a változatban nem is kis herceg, egyszerűen csak ő a Fiú - talán a legkisebb, aki útnak indul, mert a fiúnak föltétlenül útnak kell indulnia; a beavatás miatt. A szerepet Szarka Zoltán táncolja-álmélkodja végig, a tőle megszokott magas színvonalon. Jó újra látni Wallner Anettet - ő a kígyó, vagyis ebben a kontextusban a Csábító Nő, vörösben-feketében. És közben itt az új generáció is, például Haramia Zsófia a magára maradó Rózsa szerepében. A kedvenceim mégis a fölhúzható, tipegő, guruló, suhanó, óriási, fehér babák (ők a Hiúk ): Léránt Enikő, Fábián Krisztina, Papp-Ionescu Dóra.

Külön szép és messzire mutató gesztus, hogy a Weöres Sándor Színház több színésze szerepet vállalt az előadásban. (A kapcsolat régi: a Homo Ludens korábban a Karneválszínházban, aztán a WS Színházban is több produkcióban színre lépett.) Ráadásul a sikeres együttműködésnek köszönhetően most arra is fény derülhetett, hogy Borbiró András milyen jól énekel. Azt régóta tudjuk, hogy Németh Juditnak fantasztikus torka van (itt ő a Geográfus); ahogy Kálmánchelyi Zoltán is többször nagyszerűen helytállt már zenés szerepben (itt ő az Iszákos). Azt is gondoltuk, hogy a színészi képességeit már többször megvillantó Borbiró Andris megbirkózik az ezúttal bakancsos-erőszakos macsónak ábrázolt kereskedő (mint figura) szerepével. Most kiderült, hogy lám: az éneklés sem jelent számára gondot.

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

Összművészet van az MMIK színpadán. A Homo Ludens tagjai táncolnak (és énekelnek), a Weöres Sándor Színház tagjai táncolnak és énekelnek, a háttérben hatásos vetített képek pörögnek, közben jókat játszanak az asztalok; mindez Kondor Tamás zenéjére, ő a dalszövegek írója is. A kis herceg ebben a változatban nem is kis herceg, egyszerűen csak ő a Fiú - talán a legkisebb, aki útnak indul, mert a fiúnak föltétlenül útnak kell indulnia; a beavatás miatt. A szerepet Szarka Zoltán táncolja-álmélkodja végig, a tőle megszokott magas színvonalon. Jó újra látni Wallner Anettet - ő a kígyó, vagyis ebben a kontextusban a Csábító Nő, vörösben-feketében. És közben itt az új generáció is, például Haramia Zsófia a magára maradó Rózsa szerepében. A kedvenceim mégis a fölhúzható, tipegő, guruló, suhanó, óriási, fehér babák (ők a Hiúk ): Léránt Enikő, Fábián Krisztina, Papp-Ionescu Dóra.

Külön szép és messzire mutató gesztus, hogy a Weöres Sándor Színház több színésze szerepet vállalt az előadásban. (A kapcsolat régi: a Homo Ludens korábban a Karneválszínházban, aztán a WS Színházban is több produkcióban színre lépett.) Ráadásul a sikeres együttműködésnek köszönhetően most arra is fény derülhetett, hogy Borbiró András milyen jól énekel. Azt régóta tudjuk, hogy Németh Juditnak fantasztikus torka van (itt ő a Geográfus); ahogy Kálmánchelyi Zoltán is többször nagyszerűen helytállt már zenés szerepben (itt ő az Iszákos). Azt is gondoltuk, hogy a színészi képességeit már többször megvillantó Borbiró Andris megbirkózik az ezúttal bakancsos-erőszakos macsónak ábrázolt kereskedő (mint figura) szerepével. Most kiderült, hogy lám: az éneklés sem jelent számára gondot.

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

Összművészet van az MMIK színpadán. A Homo Ludens tagjai táncolnak (és énekelnek), a Weöres Sándor Színház tagjai táncolnak és énekelnek, a háttérben hatásos vetített képek pörögnek, közben jókat játszanak az asztalok; mindez Kondor Tamás zenéjére, ő a dalszövegek írója is. A kis herceg ebben a változatban nem is kis herceg, egyszerűen csak ő a Fiú - talán a legkisebb, aki útnak indul, mert a fiúnak föltétlenül útnak kell indulnia; a beavatás miatt. A szerepet Szarka Zoltán táncolja-álmélkodja végig, a tőle megszokott magas színvonalon. Jó újra látni Wallner Anettet - ő a kígyó, vagyis ebben a kontextusban a Csábító Nő, vörösben-feketében. És közben itt az új generáció is, például Haramia Zsófia a magára maradó Rózsa szerepében. A kedvenceim mégis a fölhúzható, tipegő, guruló, suhanó, óriási, fehér babák (ők a Hiúk ): Léránt Enikő, Fábián Krisztina, Papp-Ionescu Dóra.

Külön szép és messzire mutató gesztus, hogy a Weöres Sándor Színház több színésze szerepet vállalt az előadásban. (A kapcsolat régi: a Homo Ludens korábban a Karneválszínházban, aztán a WS Színházban is több produkcióban színre lépett.) Ráadásul a sikeres együttműködésnek köszönhetően most arra is fény derülhetett, hogy Borbiró András milyen jól énekel. Azt régóta tudjuk, hogy Németh Juditnak fantasztikus torka van (itt ő a Geográfus); ahogy Kálmánchelyi Zoltán is többször nagyszerűen helytállt már zenés szerepben (itt ő az Iszákos). Azt is gondoltuk, hogy a színészi képességeit már többször megvillantó Borbiró Andris megbirkózik az ezúttal bakancsos-erőszakos macsónak ábrázolt kereskedő (mint figura) szerepével. Most kiderült, hogy lám: az éneklés sem jelent számára gondot.

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

Külön szép és messzire mutató gesztus, hogy a Weöres Sándor Színház több színésze szerepet vállalt az előadásban. (A kapcsolat régi: a Homo Ludens korábban a Karneválszínházban, aztán a WS Színházban is több produkcióban színre lépett.) Ráadásul a sikeres együttműködésnek köszönhetően most arra is fény derülhetett, hogy Borbiró András milyen jól énekel. Azt régóta tudjuk, hogy Németh Juditnak fantasztikus torka van (itt ő a Geográfus); ahogy Kálmánchelyi Zoltán is többször nagyszerűen helytállt már zenés szerepben (itt ő az Iszákos). Azt is gondoltuk, hogy a színészi képességeit már többször megvillantó Borbiró Andris megbirkózik az ezúttal bakancsos-erőszakos macsónak ábrázolt kereskedő (mint figura) szerepével. Most kiderült, hogy lám: az éneklés sem jelent számára gondot.

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

Külön szép és messzire mutató gesztus, hogy a Weöres Sándor Színház több színésze szerepet vállalt az előadásban. (A kapcsolat régi: a Homo Ludens korábban a Karneválszínházban, aztán a WS Színházban is több produkcióban színre lépett.) Ráadásul a sikeres együttműködésnek köszönhetően most arra is fény derülhetett, hogy Borbiró András milyen jól énekel. Azt régóta tudjuk, hogy Németh Juditnak fantasztikus torka van (itt ő a Geográfus); ahogy Kálmánchelyi Zoltán is többször nagyszerűen helytállt már zenés szerepben (itt ő az Iszákos). Azt is gondoltuk, hogy a színészi képességeit már többször megvillantó Borbiró Andris megbirkózik az ezúttal bakancsos-erőszakos macsónak ábrázolt kereskedő (mint figura) szerepével. Most kiderült, hogy lám: az éneklés sem jelent számára gondot.

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

A szombat esti premier után a második alkalomra is megtelt az MMIK színházterme - vagyis van igény a hasonló produkciókra. Előadás után Németh Judit azt mondja, épp azon vannak, hogy valami módon segítsenek: jó volna javítani a Homo Ludens mostoha körülményein. Nagyon megkedveltem a társulatot, ügyesek, jól csinálják, amit csinálnak. Kondor Tamás zenéi kiválóak; mindenestül szeretem az előadást is.

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

Akkor most már csak abban kell bízni, hogy hamarosan újra láthatja a közönség A kis herceget; Homo Ludens-módra. A koreográfia/mozgás Németh Gyöngyi, Ostyola Zsuzsanna, Szarka Zoltán, Balogh János munkája. Az rendező: Németh Gyöngyi.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!