Kultúra

2010.09.28. 02:29

Fülöp Gábor és Hegedűs Anett Lilla az Irokézben

Két fiatal szobrász, Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor mutatkozik be a Thököly utcai Irokéz Galériában: az Átman című kiállítás tágasságával teremt sűrű atmoszférát.

Ölbei Lívia

Fülöp Gábor Katica című, 2010-es szobra fogadja a betérőt: a katicabogarakkal borított (belőlük kirajzolódó) figura olyan, mint valami névjegytartó szobor; a szív alakban összezáruló két tenyér közepében is katicabogár lángol. Névjegy ez a kiállítás, és nem csak az alkotóké: Ez vagy te! - Tat tvam aszí!

Az első teremben, a Katicával átellenben Hegedüs Anett Lilla szintén 2010-es cím nélküli ülő figurája foglal helyet. Mindenhova néz vagy sehova, tenyerén hordozza a Földet. Egy óvatlan pillanatban (még mindig a tárlatnyitó előtt vagyunk) valaki fölkapja az apró gömböt: törékeny kék üveggolyó (a távolság - megkapod?). És így tovább: a levéltestű, összekuporodva háta gyönyörű ívét megmutató Nimfáig, aztán az áttört Animusig, a mellét takaró Animáig - és a nagytermet uraló Átmanig (ez utóbbi a cím nélküli fehér műgyanta figura áttetsző párja; a földgolyótól is eloldva).

Fülöp Gábortól muszáj megkérdezni: "De hát hogyan csinálta?" Azt mondja, az áttört, belül "üres" , most mindössze két-három kilogrammnyi Animus-figurát egyetlen, több mázsás fatömbből hozta létre. És igen, a körülbelül öt hónapig tartó, aprólékos munka maga is meditatív jelleget öltött - összhangban a szobrok által kiváltott hatással.

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

Fülöp Gábor Katica című, 2010-es szobra fogadja a betérőt: a katicabogarakkal borított (belőlük kirajzolódó) figura olyan, mint valami névjegytartó szobor; a szív alakban összezáruló két tenyér közepében is katicabogár lángol. Névjegy ez a kiállítás, és nem csak az alkotóké: Ez vagy te! - Tat tvam aszí!

Az első teremben, a Katicával átellenben Hegedüs Anett Lilla szintén 2010-es cím nélküli ülő figurája foglal helyet. Mindenhova néz vagy sehova, tenyerén hordozza a Földet. Egy óvatlan pillanatban (még mindig a tárlatnyitó előtt vagyunk) valaki fölkapja az apró gömböt: törékeny kék üveggolyó (a távolság - megkapod?). És így tovább: a levéltestű, összekuporodva háta gyönyörű ívét megmutató Nimfáig, aztán az áttört Animusig, a mellét takaró Animáig - és a nagytermet uraló Átmanig (ez utóbbi a cím nélküli fehér műgyanta figura áttetsző párja; a földgolyótól is eloldva).

Fülöp Gábortól muszáj megkérdezni: "De hát hogyan csinálta?" Azt mondja, az áttört, belül "üres" , most mindössze két-három kilogrammnyi Animus-figurát egyetlen, több mázsás fatömbből hozta létre. És igen, a körülbelül öt hónapig tartó, aprólékos munka maga is meditatív jelleget öltött - összhangban a szobrok által kiváltott hatással.

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

Az első teremben, a Katicával átellenben Hegedüs Anett Lilla szintén 2010-es cím nélküli ülő figurája foglal helyet. Mindenhova néz vagy sehova, tenyerén hordozza a Földet. Egy óvatlan pillanatban (még mindig a tárlatnyitó előtt vagyunk) valaki fölkapja az apró gömböt: törékeny kék üveggolyó (a távolság - megkapod?). És így tovább: a levéltestű, összekuporodva háta gyönyörű ívét megmutató Nimfáig, aztán az áttört Animusig, a mellét takaró Animáig - és a nagytermet uraló Átmanig (ez utóbbi a cím nélküli fehér műgyanta figura áttetsző párja; a földgolyótól is eloldva).

Fülöp Gábortól muszáj megkérdezni: "De hát hogyan csinálta?" Azt mondja, az áttört, belül "üres" , most mindössze két-három kilogrammnyi Animus-figurát egyetlen, több mázsás fatömbből hozta létre. És igen, a körülbelül öt hónapig tartó, aprólékos munka maga is meditatív jelleget öltött - összhangban a szobrok által kiváltott hatással.

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

Az első teremben, a Katicával átellenben Hegedüs Anett Lilla szintén 2010-es cím nélküli ülő figurája foglal helyet. Mindenhova néz vagy sehova, tenyerén hordozza a Földet. Egy óvatlan pillanatban (még mindig a tárlatnyitó előtt vagyunk) valaki fölkapja az apró gömböt: törékeny kék üveggolyó (a távolság - megkapod?). És így tovább: a levéltestű, összekuporodva háta gyönyörű ívét megmutató Nimfáig, aztán az áttört Animusig, a mellét takaró Animáig - és a nagytermet uraló Átmanig (ez utóbbi a cím nélküli fehér műgyanta figura áttetsző párja; a földgolyótól is eloldva).

Fülöp Gábortól muszáj megkérdezni: "De hát hogyan csinálta?" Azt mondja, az áttört, belül "üres" , most mindössze két-három kilogrammnyi Animus-figurát egyetlen, több mázsás fatömbből hozta létre. És igen, a körülbelül öt hónapig tartó, aprólékos munka maga is meditatív jelleget öltött - összhangban a szobrok által kiváltott hatással.

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

Fülöp Gábortól muszáj megkérdezni: "De hát hogyan csinálta?" Azt mondja, az áttört, belül "üres" , most mindössze két-három kilogrammnyi Animus-figurát egyetlen, több mázsás fatömbből hozta létre. És igen, a körülbelül öt hónapig tartó, aprólékos munka maga is meditatív jelleget öltött - összhangban a szobrok által kiváltott hatással.

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

Fülöp Gábortól muszáj megkérdezni: "De hát hogyan csinálta?" Azt mondja, az áttört, belül "üres" , most mindössze két-három kilogrammnyi Animus-figurát egyetlen, több mázsás fatömbből hozta létre. És igen, a körülbelül öt hónapig tartó, aprólékos munka maga is meditatív jelleget öltött - összhangban a szobrok által kiváltott hatással.

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

A kiállítás fülszövege szerint "Hegedűs Anett Lilla és Fülöp Gábor kiállításának célja az emberi figura transzformációjának, és ezáltal a humán átalakulás lehetőségeinek bemutatása. Az Irokéz Galériában ezúttal kilenc, önmagában is prezentatív tartalmú életnagyságú figurát láthatunk, úgy installálva, hogy egymással viszonyrendszert alakítsanak ki. A humán átalakulás mindkét alkotónál egy ősállapot felé törekvést jelent. Fülöp Gábor fából készült figurális szobrai a primitívebb életformával (organikus növényi, állati rendszer) összekapcsolódó emberi szervezet biológiai átváltozásának folyamatát mutatják be úgy, hogy értelmezés kérdése: ezek a rendszerek felépítik - vagy inkább elrejtik az emberi figurát. Hegedűs Anett Lilla víztiszta gyantából készített emberalakjai az anyagi lét síkjából kiszakadó, a tudati fejlődés magasabb fokára lépő ember átváltozásának fázisai." Október 8-áig maradnak Szombathelyen, érdemes a nyomukba eredni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!