Itt az alkalom a javításra

2021.06.19. 07:00

F1: a Red Bullnak és a Mercedesnek is szüksége van egy jó eredményre

Max Verstappen 15 ponttal is vezethetné a Formula–1-es világbajnokságot, illetve Lewis Hamilton akár 21 pontra is elléphetett volna a holland riválisától. Ám egy abroncshiba és egy vezetői baki miatt a két forgatókönyv mehetett a kukába a két héttel ezelőtti azeri GP-t követően. Szurkolói szemmel nem bánjuk, hiszen így szoros maradt a bajnoki párharc, és az éllovasok bizonyításvágytól égve érkeznek Franciaországba, a soron következő futam helyszínére, hogy feledtessék leszereplésüket.

Kelemen Attila

Az év elején nemcsak a Red Bullnál, hanem a Mercedesnél is felhívták a figyelmet arra, hogy az idei szezon során kulcsfontosságú lesz a hibák minimalizálása, és a bajnoki címet az az alakulat kaparinthatja meg, amely minden pontot meg tud becsülni. Két hete Bakuban ennek pont az ellenkezőjét láthattuk, és jogosan ostorozzák magukat mindkét csapatnál az elszalasztott lehetőség miatt. Leginkább az energiaitalosok bosszankodhatnak, hiszen Monacóhoz hasonlóan a bakui pálya karakterisztikája is az ő autójuknak feküdt. Mindezt Helmut Marko, a Red Bull–Honda tanácsadója is elismerte, és attól tart, hogy a soron következő klasszikus pályákon már a Mercedes lehet fölényben.

Ám Sergio Pérez győzelmének és Valtteri Bottas utóbbi időben mutatott gyenge szereplésének tükrében azzal nyugtatják magukat, hogy az autó-versenyző kombináció tekintetében ők a leggyorsabbak, és erre alapozva lesz azért még keresnivalójuk.

Ami a Mercedest illeti, a két egymást követő utcai nagydíjon jelentkező nem várt nehézségek alaposan megkeserítették az életüket. Nem elég, hogy mindkét helyszínen csak az egyik autójukkal találtak rá némiképp az elvárható tempóra, de még a dobogóról is lemaradtak, holott az esély adott volt mindkétszer.

Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója nem rejtette véka alá, hogy krízishelyzetként fogták fel a sikertelenséget, ám Azerbajdzsánban áttörést értek el, legalábbis problémafelismerés szintjén. A szabadedzéseken számos teszttel próbálkoztak, amelyek között találtak pár nagyon ígéretes elméletet. A leszorítóerő-szintekkel kellett kísérletezgetniük, ám idén erre nem marad sok idejük, hiszen míg tavaly másfél órásak voltak a tréningek, addig idén azok egyórásra redukálódtak.

Mindenesetre állításuk szerint megtalálták a probléma gyökerét, és már ideálissá tudják tenni versenyautójukat mind az edzésre, mind a versenyre.

A Francia Nagydíj hétvégi menetrendje (magyar idő szerint): Péntek, 11.30: e lső s zabadedzés, 15.00: második szabadedzés. Szombat, 12.00: harmadik szabadedzés, 15.00: időmérő edzés. Vasárnap, 15.00: a Francia Nagydíj futamának (53 kör) rajtja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!