2019.03.09. 07:00
Lépéselőnyben lehet a Ferrari, az Alfa Romeo a fekete ló? – Amiről a Forma–1-es tesztek árulkodnak
Az idei Formula–1-es gyorsasági autós-világbajnokság előtt is téli teszteken készülhettek fel a csapatok a szezonnyitóra és a szezon első futamaira.
A Ferrari volt a legmeggyőzőbb
Fotó: MTI/AP/Manu Fernandez
Vajon idén is meg tudja szorongatni a Ferrari a Mercedest? Idén végre sikerül a vörösöknek az egy évtizede hőn áhított bajnoki cím begyűjtése? Bele tud-e szólni egy harmadik csapat, mint például a Red Bull a bajnoki harcba? A középcsapatok közül melyik alakulat lesz képes dobogós helyezések megszerzésére? Megannyi kérdés, amelyek miatt izgatottan vártuk a teszteket. Ugyan érkezett pár visszajelzés a kétszer négynapos gyakorlások alatt, ám a valódi válaszokat csak a szezonnyitón, Melbourne-ben kapjuk meg. Addig is összegyűjtöttük a beszédes adatokat, amelyeket a csapatok produkáltak a barcelonai körözgetések során.
Az első és legfontosabb tény, hogy a rivális csapatok egyöntetűen a Ferrarit emelték ki, akik a legmeggyőzőbb autóval rukkoltak elő. Nemcsak gyorskörön voltak a legjobbak között, de versenyszimulációk során is következetes köröket futottak.
Eleinte többen leírták a címvédő Mercedest a maranellóiakkal szemben, ám a csillagosok a második tesztre egy teljesen új konstrukcióval érkeztek, amellyel sikerült pótolniuk a kezdeti hiányosságaikat. A legtöbb (1190) tesztkört megfutva igyekeztek a tavalyi gumikezelésükön javítani, feltérképezni az esetleges műszaki hibákat. Jó hír számukra, hogy ebben nem igazán volt részük, szemben a Ferrarival (997 kör) és a Red Bullal (831 kör). Verstappenék is hatalmas javulást értek el a Honda motorral, így őket sem hagyhatja figyelmen kívül Hamilton és Vettel. Ami a többieket illeti, a McLaren próbált minél jobb reklámköröket futni, a Renault sokat körözött. A Toro Rosso és az Alfa Romeo vélhetően az év fekete lója címért küzd majd.