Olvasó

2012.06.19. 05:35

A sonka hozta a linzerkarikát

Gasztronómiai körökben manapság a helyi termék az egyik leggyakrabban használt kifejezés, egyre több piaci elem épül rá. A népszerűség magyarázata, hogy a helyi termék, most az ételnél maradva, egyedi, máshol el nem érhető kulináris élményt kinál.

Kozma Gábor

Máris hódít a kistérségi konyhaművészet jópár remeke (mondjuk a  Hegyháti halleves), amely jó marketing után vonzó idegenforgalmi tényezővé válhat. Ugyanis régi  alapigazság a turizmusban, hogy kinálhatsz bármely nagyszerű programot, ha rossz a konyhád, vagy ha nincs - megbuktál.

Nem csoda hát, hogy egyre több helyi termék jelenik meg a piacon és ebben éppen Vas megye, ezen belül is Oszkó és környéke, az Őrség, valamint Kőszeghegyalja emelhető ki. De van egy másik szempont is, ami nem kevésbé fontos a helyi terméknél. Mégpedig a munka, a foglalkoztatás. Abból csak kevés embernek lehet sok, vagy éppen elegendő pénze, ha álló napon át az interneten ügyeskedik. A nagy számok és a pénzvilág törvénye szerint a piramisnak az alja a nagyobb. Aki a jövőben élni,  megélni akar, eltartva családot és magát, annak termelnie kell. Mégpedig önellátóan,  jobbára helyben.

Szlovén faluban mutattak be nemrég egy tisztán helyi termékekre épülő vállalkozást, amelynek  szíve egy húsüzem. A  gazda 8 paraszttal szerződött, ők szállítják a vágójószágot, újabb  30 embernek adva munkát. Legsikeresebb a hosszan (álló éven át!) érlelt  sonkájuk, melynek híre ment,   igazi turistacsalogató. Emellett készítenek finom  süteményt, közte   linzerkarikát,  de kinálnak a boltban házi lekvárokat  és persze bort is kóstolhatunk. Mindez együtt helyi termék - és a jövő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!