2020.08.29. 10:01
Nagy baj van a bringásokkal!
Minden tizedik balesetet a kerékpárosok okozzák.
Megdöbbentő, de az utakon legnagyobb számban közlekedő személyautó vezetők után már a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet! A balesetek 10-12 százalékát okozzák! – figyelmeztet a Kreszváltozás, a rendőrség Országos Balesetmegelőzési Bizottság hivatalos honlapja – írja a Magyar Nemzet.
A rendőrség tapasztalatai alapján sötét képet fest elénk. Azt írják:
Mintha a bringán ülve megszűnne minden szabály: látjuk ezt főképp Budapest útjain.
Bringások hajtanak a járdán, tekernek át a zebrán, átsurrannak a kereszteződéseken a tilos jelzés ellenére, szabálytalanul kanyarodnak, nem adnak elsőbbséget, gondolván úgy is elférnek, áthúznak a gyalogosok között. És a rossz példa mindig újabb követőket szül, tényleg tisztelet azoknak a fővárosi kerékpárosoknak akik betartják a KRESZ előírásait.
Törvénytisztelő polgárok számára érthetetlen, hogy a rendőrségnek nyomatékosan fel kell hívni a kerékpárosok figyelmét a szabályok betartására.
Be kell tartani a szabályokat, mert a kerékpár jármű, a rajta ülő kerékpáros a járművezető.
A forgalomban, az utakon a kerékpárosra is kötelezően érvényes a KRESZ, annak a szabályrendszerét be kell tartania. A tilos jelzés rá is vonatkozik, a járdán, ahogy egy autó, úgy egy kerékpáros sem haladhat (kivéve a gyerekek), és a gyalogátkelőhelyen sem tekerhet át bringás, mint ahogy robogós sem használhatja és még teherautót sem igen láttunk zebrán közlekedni.
Ezért a rendőrség döntött, és hogy jogkövető magatartásra bírja a szabálytalankodó kerékpárosokat a Pofátlan(TAN)ító civil jellegű rendőrautókat olyan bevetésre küldte, amelyen a cél a kifejezetten a szabálytalanul közlekedő bringások kiszűrése volt. Egyik sem úszta meg szankció nélkül.
A rendőrség első lépésben kéri a kerékpárosokat, tartsák be a KRESZ rájuk vonatkozó szabályait! Úgy várhatják el a többi közlekedőtől, autósoktól, teherautóvezetőktől, gyalogosoktól, hogy velük szemben is előzékenyen, figyelemmel viselkedjenek. A közlekedés működése többek között a kölcsönösségen is alapul és a bizalmi elv az alapja: tehát feltételezzük a közutakon, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat! Mindenki, a kerékpáros is!
Kérdés persze, hogy milyen foganatja lesz a figyelemfelhívásnak, a hatóság kérésének, ha közben a főváros útjai önös politikai érdekekből felfestett kerékpárutaknak köszönhetően gyakorlatilag folyamatosan bedugulnak.
Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár szerint itt az ideje kimondani, hogy „autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia és nem bűn„, és szerinte Karácsony Gergő főpolgármesternek segítenie kellene a mesterségesen gerjesztett autósellenesség, a városlakók mesterséges, ideológiai alapú megosztásának leküzdésében. Karácsony helyett Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes reagált. Szerinte sokadszorra tapasztalják, hogy a Fidesz különböző rendű-rangú megszólalói próbálnak valamiféle autós-biciklis konfliktust gerjeszteni, a szükséges és elkerülhetetlen változásokat így láttatni. Dorosz mintha nem látna és nem hallana a városban járva, a rendőrség figyelmeztetésére is nyilván fittyet hány…
Ország-világ
- Orbán Balázs: tanuláskutató intézet alakult az MCC-ben
- Már huszonkétezer kamasz oltását kérték a szülők
- Völner Pál mentelmi jogának felfüggesztését indítványozta a legfőbb ügyész
- V4-Franciaország csúcstalálkozót tartanak Budapesten
- Marokkó kulcsfontosságú a migrációval szembeni védekezés szempontjából (videó)