Púder Nélkül

2011.02.18. 10:50

FM Nagyi blogja a tejivásról

Kisiskolásoknak napi fél liter tej, nagyobbaknak napi 2-2,5 dl tej fogyasztása ajánlatos, hogy napi fehérje- kalcium- és B-vitamin szükségletüket nagy részben fedezni tudják.

FM Nagyi

Ha azt szeretnénk, hogy gyermekeink ne túlsúlyosak, hanem jól tápláltak legyenek, hogy csontozatuk erősödjön, a fertőzésekkel szemben ellenállók legyenek, akkor a legegyszerűbb tanács: adjunk tejet nekik.
Szeretik-e a gyerekek a tejet? A tejallergia viszonylagos gyakorisága megbillentette a tejnek a „dobogós” helyét az iskolás gyerekek minden napjaiban. A legtöbb lurkó szerencsére nem tejérzékeny (100 közül 2, hivatalosan 2,2% szenved tejallergiában), és mégis hadilábon áll a tejivással. A mai nagymamák a jó OMTK-s tejet itták, a dédikék viszont a frissen fejt tehéntej élvezetes ízéről meséltek nekünk hajdanán. Azután jött a pasztörizálás, a homogenizálás, tartósítás.
Mit lehet tenni? Vehetünk olyan gazdálkodótól tejet, akinek a tehene füves legelőn, szabadon él. Ez a tej minden értékes tápanyagot tartalmaz, és nem megy keresztül vegyi eljárásokon. Megyénkben bátran vehetünk organikus tejet. Az ellenőrzött, napjainkban napi szinten ellenőrzött tejgazdálkodásnak megvannak a hagyományai.

Ezek is érdekelhetik