Sport

2011.09.15. 02:29

Magyar dobogón a Mecsek-ralin

Az országos bajnokság utolsó futamán, a nagyszabású Mecsek-ralin a szombathelyi Magyar Miklósnak nem volt szerencséje, de a dobogóra felállhatott.

Vastag Nándor

- Nem így terveztem a futamot; bosszantó verseny volt sok problémával - mondta a Magyar Autó- és Motorsport Egyesület pilótája. - A pályabejárás jól sikerült, az új navigátorral, Bakos Dáviddal is gyorsan összeszoktunk. Csütörtökön azonban, mikor már a versenyre beállított autóval teszteltünk, négyesben ragadt a váltó. A csapat kicserélte, és a folytatásban a leggyorsabbak voltunk a teszten. A pénteki prológon sok néző előtt megint minden rendben ment, majd szombaton az első gyorsaságit megnyertük a kategóriánkban. A második szakaszt jobban ismertem, és szeretem is, ezért az volt a célunk, hogy tovább növeljük az előnyünket. A 8. km körül azonban a váltóból furcsa hangok jöttek, aztán összekeveredtek a fokozatok, így blokkolt a kerék és megállt az autó. A nézők előre-hátra tologattak, így sikerült egyesbe tenni, de váltani nem lehetett. Mivel egész évben nem versenyeztem, ezért úgy döntöttünk, hogy egyesben, 40 km-es sebeséggel legurulunk a szakaszról, amiből majd 20 km volt még hátra. Ezzel meg is pecsételődött a sorsunk, mert a szervizben ugyan a versenyváltó helyére betetettünk egy utcait, de a közel 20 perces hátrányt ledolgozni nem lehetett. Pedig lett volna keresnivalónk, ütőképesnek tűnt a BMW, ezután is nyertünk egy-két gyorsaságit. A folytatásban inkább a túlélés volt a célunk, s mivel előttünk baleset és technikai gondok miatt estek ki csapatok, így végül harmadikként végeztünk. Lehetett volna sokkal jobb is a futam, de azért annak örülök, hogy tudtam versenyezni a Mecsek-ralin. Vb-sztárok között mentünk, és hihetetlen, hogy mennyi ember jött el Pécsre. Egy éjszakai szakaszt például azért kellett törölni, mert a pálya melletti emberfal között túl veszélyes lett volna száguldani. Nekünk nem volt szerencsénk, de összességében legalább jó véget ért a szezon. Az már biztos, hogy megpróbáljuk sokkal hamarabb elkezdeni a következő idény szervezését, hogy jövőre ne arról kelljen beszélni, hol nem indultunk.

- Nem így terveztem a futamot; bosszantó verseny volt sok problémával - mondta a Magyar Autó- és Motorsport Egyesület pilótája. - A pályabejárás jól sikerült, az új navigátorral, Bakos Dáviddal is gyorsan összeszoktunk. Csütörtökön azonban, mikor már a versenyre beállított autóval teszteltünk, négyesben ragadt a váltó. A csapat kicserélte, és a folytatásban a leggyorsabbak voltunk a teszten. A pénteki prológon sok néző előtt megint minden rendben ment, majd szombaton az első gyorsaságit megnyertük a kategóriánkban. A második szakaszt jobban ismertem, és szeretem is, ezért az volt a célunk, hogy tovább növeljük az előnyünket. A 8. km körül azonban a váltóból furcsa hangok jöttek, aztán összekeveredtek a fokozatok, így blokkolt a kerék és megállt az autó. A nézők előre-hátra tologattak, így sikerült egyesbe tenni, de váltani nem lehetett. Mivel egész évben nem versenyeztem, ezért úgy döntöttünk, hogy egyesben, 40 km-es sebeséggel legurulunk a szakaszról, amiből majd 20 km volt még hátra. Ezzel meg is pecsételődött a sorsunk, mert a szervizben ugyan a versenyváltó helyére betetettünk egy utcait, de a közel 20 perces hátrányt ledolgozni nem lehetett. Pedig lett volna keresnivalónk, ütőképesnek tűnt a BMW, ezután is nyertünk egy-két gyorsaságit. A folytatásban inkább a túlélés volt a célunk, s mivel előttünk baleset és technikai gondok miatt estek ki csapatok, így végül harmadikként végeztünk. Lehetett volna sokkal jobb is a futam, de azért annak örülök, hogy tudtam versenyezni a Mecsek-ralin. Vb-sztárok között mentünk, és hihetetlen, hogy mennyi ember jött el Pécsre. Egy éjszakai szakaszt például azért kellett törölni, mert a pálya melletti emberfal között túl veszélyes lett volna száguldani. Nekünk nem volt szerencsénk, de összességében legalább jó véget ért a szezon. Az már biztos, hogy megpróbáljuk sokkal hamarabb elkezdeni a következő idény szervezését, hogy jövőre ne arról kelljen beszélni, hol nem indultunk.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!