2009.05.14. 14:39
Nagyobb szelet juthat a turisztikai tortából Szombathelynek
Szombathely - Városmarketing és turisztikai kiadványokat bemutató tájékoztatót tartott csütörtökön az Agora Kulturális és Turisztikai Központ. Négy új füzetük gazdagítja a kínálatot.
Szombathely egyik látványos turisztikai rendezvénye a Savaria Karnevál, százezrek kedvence
Fotó: Kiss Teodóra
Az Agora-Szalonban mutatták be az intézményhálózat új turisztikai kiadványait, és szó esett a városmarketingről is. Elsőként Stieber Eszter, a Tourinform iroda vezetője számolt be szakmai tapasztalatairól. Mint mondta, hármas feladat áll előttük: gyors és szakszerű információátadás, adatgyűjtés és internetes felhasználás, valamint a város kínálatának megjelenítése. Ez utóbbi főként a friss kiadványok, tájékoztató füzetek révén tűnik eredményesnek. Az irodavezető részletesen szólt a tourinformos tervekről, hangsúlyozva: mióta új helyükre, a Fő térre költöztek, nagyobb az érdeklődés.
"A válság nálunk nem érződik, már ami szolgáltatásaink igénybevételét illeti. Tervezzük az iroda további bővítését, felújításra pályázunk. Ha ez sikerrel jár, már ősszel bővíthetjük profilunkat. Kerékpárokat kölcsönöznénk, csomagmegőrzőt alakítanánk ki. A nyári időszakban szombaton is nyitva tartunk, valutaváltással bővítenénk szolgáltatásunkat. Szó van jegyárusításról is."
Grünwald Stefánia, az Agora-intézményhálózat igazgatója az új kiadványokat mutatta be.
"Az elmúlt években mintegy húsz füzet látott napvilágot, több nyelven. Igények szerint változtatunk a formán és a tartalmon. A mostani négy új kiadvány a római emlékekről, a zöldturizmusról, a múzeumokról és kiállítóhelyekről, valamint a gyermek- váróról szól. Arra törekedtünk, hogy sok képpel, kevés szöveggel minél több információt vigyünk át."
Az igazgatónő közölte: az elegáns mappába helyezett, képeslapot is tartalmazó füzetsor 7,5 millió forintba került. Magyar, angol és német nyelvű változatok készültek több ezer példányban, elnyert pályázati pénzből. "Érzékeltettük a változásokat, a többi közt azt, hogy Szombathely a Virágos Magyarország és a Kultúra Magyar Városa címet is kiérdemelte. Mindez stratégiai irányt is jelöl. Azt viszont sajnálattal kell közölnöm, hogy idén nincs pályázati lehetőség, így jövőre hasonló füzetekkel nehéz lesz előrukkolni", hallottuk.
A tájékoztatón jelen volt Tama István, a Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság vezetője is. Lapunknak elmondta, hogy a válság nyomán csökkentek az állami támogatások, és ezzel a bevételek az ágazatban. Területünkön az év első 3 hónapjában 4 százalékkal esett a bevétel, az országos átlag viszont 8-9 százalék. Ez annyit tesz, hogy a nyugati régió meredeken növelheti részesedését a turisztikai tortából. Ezt támasztja alá, hogy a 9 régió közül most a harmadik helyen állunk, s ha marad a tendencia, elsők lehetünk.
Tama István szerint több juthat a kevesebből, vagyis a Nyugat-Dunántúl turizmusa a válságból akár jól is kijöhet. Ez azonban sok minden függvénye.
"Ehhez át kell rendezni az eddigi helyi, szakmai stratégiákat; azt kell kínálni, ami el is fogy. Gyakorlatilag leálltak a céges rendezvények, tréningek. Ezért több időt és munkát szükséges fordítani reklámra, tájékoztatóra. Vannak sikerek: a gyógy-idegenforgalomban például beérett az a szívós munka, amit a cseh piacon fejtettünk ki 2000 óta. Akkor csak pár ezer, tavaly viszont már százezer vendégéjszakát töltöttek nálunk cseh utasok. A legjobbkor, mert a német forgalom erősen visszaesett".