S31-es: nem épül gyorsforgalmi út az országhatárig

Burgenlandban az S31-es útnak az Oberpullendorftól (Felsőpulya) a magyar határig tartó szakaszát nem gyorsforgalmi útként építik ki.

Erős D. Zoltán

Az eredeti tervek szerint 80 millió eurós költséggel a magyar határig épülne meg az S31-es gyorsforgalmi út. Eddig az Eisenstadtból (Kismarton) induló út Oberpullendorfig (Felsőpulya) terjedő szakasza valósult meg. A burgenlandi tartomány és az osztrák Infrastruktúra Minisztérium döntése értelmében a magyar határig terjedő szakaszt mégsem gyorsforgalmi útként alakítják ki, hanem kétsávos változatban.

A beruházás költségeit így több mint felére csökkentik, s miután egyszerűbbé válik a megvalósítás, gyorsabb lehet a kivitelezés. Ennek következtében az autósok hamarabb vehetik majd birtokba az Oberpullendorfot Rattersdorffal összekötő szakaszt. 

Az útépítés 37 millió eurós költségét  központi forrásokból finanszírozzák. A tartománynak csak az ezen felül felmerülő esetleges kiadásokat kell fedeznie. A beruházás kivitelezése várhatóan 2011 és 2013 között várható. A becslések szerint 2025-re naponta mintegy 5 ezer jármű közlekedik majd ezen az úton. Az osztrák döntésben minden bizonnyal szerepe volt annak is, hogy magyar oldalon a 87-es út fejlesztése Közlekedési Operatív Program indikatív listáján.

Ugyanakkor osztrák oldalon az S7-es fürstenfeldi gyorsforgalmi út építése továbbra is napirenden szerepel. Ez gyakorlatilag a rábafüzesi  határátkelő, valamint az osztrák  A2-es autópálya között teremt közvetlen kapcsolatot.

Ugyan az előkészítő munkák némileg elhúzódtak, ám a tervek szerint jövőre megkezdődik a stájerországi szakasz építése, amely 430 millió euróba kerül. A mintegy 14 kilométernyi burgenlandi szakaszon várhatóan 2014-ben látnak munkához az útépítők. Ennek a költsége 130 millió euró.

Az S7-es  folytatása lesz magyar oldalon az M8-as autópálya. A Nemzeti Infrastukrúra Fejlesztő Zrt. honlapján  szereplő információk szerint az M8 autópálya Rábafüzes-Veszprém közötti szakaszán a beruházás előkészítési stádiumban van.

A szakasz hossza mintegy 137 kilométer. Előreláthatólag a későbbi (?) forgalmi vizsgálat és tervezés első ütemben 2x×1 forgalmi sáv megépítésére tesz javaslatot, de bizonyos alszakaszokon elképzelhető, hogy 2×x2 forgalmi sávot kell megépíteni.

Ennek programnak a része az M8 autópályává fejleszthető autóút Körmend és az országhatár közötti szakaszon. A hossza: a nyomvonalváltozattól függően 29-30 kilométer. A nyomvonal Körmendet északról kerüli el. Építésének finanszírozása nagyrészt EU-források igénybevételével történik meg. A szakasz átadása legkorábban 2013 végére várható.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!