Nem tudják, hogy miért gurult el a Volán-busz kereke

Szombaton egy elszabadult buszkerék okozott balesetet a 86-os úton. A kereket rögzítő anyacsavarok lazák voltak, a buszsofőr egyelőre nem ülhet volán mögé.

Ambrózai Zsuzsanna-Pum András

A szombati baleset Balogunyom közelében történt, a Vasi Volán autóbuszának egyik  kereke elszabadult, nekicsapódott egy Suzukinak, annak vezetője  félrerántva a kormányt   frontálisan ütközött egy Forddal. A balesetben hat személy sérült meg. A Vasi Volán belső vizsgálata után elkészített egy gyorsjelentést, amely tartalmazza, hogy a buszkereket tartó anyacsavarok valószínűsíthetően lelazultak, s ezért eshetett ki  helyéről a kerék. - Az autóbuszvezetőnek több szabályzat alapján kell ellenőriznie a buszt. A belső, karbantartási szabályzatunk szerint indulás előtt ellenőrizni kell az anyacsavarok rögzítettségét, a sofőr viszont ezt nem tette meg, csupán a KRESZ-ben előírt módon, szemrevételezte a járművet - mondta el Pátkai István, a Vasi Volán Munkavédelmi, Forgalombiztonsági és Rendészeti vezetője.

- Ezek után szigorítunk, tételesen előírttá tesszük, hogy minden indulás előtt ellenőrizni kell a kerekek rögzítettségét (kerékkulccsal), és szigorúbban is fogjuk vizsgálni, hogy ezt betartják-e. - tette hozzá a vezető, aki elmondta, hogy szeretnék teljesen kiküszöbölni az emberi mulasztásokat.
Minden sofőrnek részt kell vennie évente egy kétnapos továbbképzésen, amelyen munkavédelmi, tűzvédelmi, KRESZ és egyéb területek változásait ismertetik. A következő képzésen ez is kiemelt téma lesz. A kerekét elhagyó busz Man típusú, 2003-as évjáratú, tehát a szakmában fiatal jármű, utoljára fél éve ellenőrizték. A csavarokat levegőskulccsal húzzák meg, ha akkor lazán tették volna fel, már előbb jelentkezett volna a probléma, véli a vezető. A csavarok lelazulásának oka még nem ismert, a szakhatóságok jelenleg is vizsgálják az esetet. A vizsgálat lezárulásáig a buszsofőr nem ülhet volán mögé.

- Annak eredményétől függ, hogy mi lesz az ügyből. Ha a vizsgálat eredménye szerint a sofőr vétlen volt, akkor csak a belső, karbantartási szabályzat megszegése miatt fogják megróni, a munkaszerződésében leírt eszközökkel, ez általában valamely juttatás megvonásával járhat. Ha az derül ki, hogy a buszsofőr hibázott, akkor valószínűleg áthelyezik egy másik munkakörbe, autóbuszt nem vezethet. Konkrét lépéseket csak a vizsgálat után tesz a társaság, de belső felelősségre vonás biztos, hogy lesz - árulta el Pátkai István.
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!