f1

2015.08.09. 11:38

Fisichella, aki egy gyorsabb autót dobott el a Ferraris álmaiért

Most már DJ-ként is letette a névjegyét az olasz pilóta, Magyarországon is!

Vámosi Péter

Két hete bemutatkozott a versenypályán kívül is, a dj pultban a magyar közönségnek Giancarlo Fisichella. A versenyző fénykorában is a kifinomult vezetési stílusáról volt híres, és ezt sikerrel átültette a lemezjátszók mögé is, úgy látszik, hogy a popipar is a kezében van. Még szombaton a Ferrari újságírók elől is elzárt részébe invitált meg az olasz pilóta, és tényleg nyugodt körülmények között beszélgethettünk, egy nappal a Symbol Budapestben végződött hétvégi fellépése előtt.

Vámosi Péter: Megnéztem a statisztikákat, és a Hungaroringen 2002-ben és 2004-ben sikerült csak pontokat szerezned. Ezekre miképp emlékszel?

Giancarlo Fisichella: Igazad van, sajnos sosem volt szerencsém Budapesten. Emlékszem ugyanakkor, hogy kétszer is voltam itt jó pozícióban, de aztán a technika közbeszólt. A pálya ugyanakkor nagyon szép, és van is benne kihívás. A várost (Budapestet) ugyanakkor szeretem, jó ide mindig visszatérni. Még úgy is, hogy már nem versenyzek, élvezem az itteni hangulatot, kedvelem a metropoliszt.

VP: Rengeteg csapatnál versenyeztél, szinte felsorolni is képtelenség... Jordannel több érában is, Benettonnal majd Renault gyári csapatként is, sőt valahol a Force India is Jordan származék. Mai fejjel inkább maradnál egy csapatnál?

GF: Bizony, sok évet töltöttem el a Forma-1-ben, így ez azt gondolom, hogy normális. Annyira nem is szeretnék a múltba révedni, azok az akkori döntéseim voltak csapatokról, akár szezon közben is. Összesen 14 évet töltöttem el a királykategóriában, ami egy elég szép eredmény.

VP: A végső döntésed végül a Ferrari lett. Mondhatjuk azt, hogy szívből döntöttél, vagy ha lenne időgéped és visszamehetnél az időben, akkor maradtál volna inkább a Force Indiánál?

GF: A Ferrari minden pilóta számára egy álom, pláne egy olyan olasznak mint én! Amikor a karrierem végén jött az a lehetőség, hogy átugorjak az ő ülésükbe az utolsó öt versenyre, a legőszintébben mondhatom azt, hogy akartam és elfogadtam a lehetőséget. Nehéz volt a váltás, mert az autóm a Force Indiánál talán gyorsabb is volt mint a Ferrari ebben az időben, de oda kellett hogy menjek. A karrierem végén voltam, de egy álmom beteljesült. Megcsináltam, és nem bánom!

VP: Voltak akkoriban pletykák, hogy a következő szezonra (2010) visszatérhetsz akár a Force Indiához, vagy a Sauberhez. Miért nem éltél ezekkel a lehetőségekkel?

GF: A Ferrari egy jó programot kínált nekem a tartalék versenyzőjükként, ugyanakkor a GT-s versenyzőjükké válhattam a gyári csapatukban, és indulhattam hosszútávú versenyeken. Így 2010-ben versenyezhettem a WEC versenyein, Amerikában, a 24 órás versenyen Le Mansban, jó móka volt, élveztem. Nem lett volna jó ötlet olyan csapatokkal indulni a Forma-1-ben, ahol nem volt már esélyem arra, hogy nyerhessek. Így nézve butaság lett volna visszatérni a Forma-1-be, és kezdeni mindent elölről.

VP: Hogyan emlékszel erre a 2010-es évre? Ekkor dolgozhattál együtt Jules Bianchival is. Hogy emlékszel rá?

GF: Ő egy igazán klassz srác volt! Elég kedves is volt mindenkivel, és egy kifejezetten jó pilóta, ez nem is kérdés. Sokszor dolgoztunk együtt a Ferrarinál is, a focipályán is, de együtt is edzettünk. Nagyon szomorú, hogy már nem lehet többet velünk.

VP: Volt csapatod is a GP2-ben, miért lett annak vége? Illetve ha a fiad Christopher versenyezni akarna, nem gondolod esetleg át újra, hogy csapatot alapíts?

GF: Valójában nem tudom. Persze, volt csapatom a GP2-ben és más kategóriában is. Nehéz is volt követnem az ő működésüket mert magam is vezettem ekkor a Forma-1-ben ezzel egy időben, így ez nem működött rendesen. Pár év után be is zártuk a csapatot. Ugyanakkor igen, a fiam cseperedik, már 12 éves pár alkalommal vezetett már gokartot, és ígéretes versenyző. Mégis azt remélem, hogy más sportot fog választani, mert nem szeretném azt, hogy autóversenyzővé váljon. Magam sem tudom miért.

VP: Túl veszélyesnek gondolod?

GF: Persze hogy kicsit veszélyes, de sose lehet tudni. Ha ez az, amit akar csinálni, akkor megengedem majd neki.

VP: Ha már a veszélyeknél tartunk... Kóstoltad már Jarno Trulli borát? (Érdemes azt is tudni, hogy Fisichella a másik jól csengő olasz italban, a kávéban utazik! - a szerk.)

GF: (nevet) Hogyne, elég sokszor! Sőt, többfélét is, kifejezetten jó a borkínálatuk, kóstoltam akkor is, amikor legutóbb feléjük jártam.

VP: Na, és milyenek a magyar borok?

GF: Nagyon jók a boraitok! De az ételeiteket is kedvelem, szeretem Magyarországot!

VP: Térjünk át akkor most már valóban arra, amiért itt vagy. Honnan jött ez a dolog nálad, hogy lemezlovas legyél? Tegyük gyorsan hozzá, hogy koránt sem az egyetlen autósportos DJ vagy, gondoljunk csak Jaime Alguersuarira, Sakon Yamamotora vagy akár Bruno Sennára. Van valami különös kapcsolat az autóversenyzés és a lemezek pakolgatása között?

GF: Talán az, hogy ez valami teljesen más dolog! Ez az egyik szenvedélyem fiatal korom óta, mindig is követtem a zenei kultúrát, jártam a diszkókba, de a DJ munkáját figyeltem. Pár éve magam is kipróbáltam, megpróbáltam megtanulni, és szerencsére egész hamar belejöttem. Másfél éve már a világon mindenütt játszom, igazán különleges helyeken. Ha előre tekintek, különösen augusztust várom, mert akkor Ibizán játszhatok majd, a Privilege-ben, persze már várom a holnapot is, amikor a Symbolban játszom majd, és én leszek sztárvendég. Bűszke vagyok rá, amit eddig elértem.

VP: Saját zenéket is készítesz majd a a jövőben, vagy maradsz csak a mixelésnél?

GF: Igen-igen, dolgozunk rajta, azt hiszem, hogy pár hónapon belül ki is jöhet az első számom.

VP: Volt szerencséd Jacques Villeneuve zenei munkásságához?

GF: (nevet) Igen, de ő elég más műfajt képvisel. Én inkább valami olyat szeretnék csinálni, amit játszanak is majd a diszkókban.

VP: Jelenleg versenyzőként a WEC-ben, Le Mansban vagy sikeres, kétszer is sikerült kategóriagyőzelmet aratnod ott. De érdekel-e esetleg más széria, gondolok itt a Formula E-re, IndyCarra, vagy akár egy visszatérésre a DTM-be?

GF: A Ferrarinál, egy nagy család része vagyok. Szeretem azt a bajnokságot is, ahol jelenleg indulok. Jó nekem itt. Persze ha a jövőben lehetőség nyílna, hogy kipróbáljam magam másutt is, megvizsgálnám a lehetőséget. Jelenleg azonban a Ferrari versenyzője vagyok, és élvezem is, hogy itt lehetek.

VP: Tavaly egyike volt a legforróbb pletykáknak az, hogy a Ferrari esetleg épít egy LMP1-es autót. Amennyiben ez ténylegesen is megvalósulna, lehet hogy egyike lehetnél a versenyzőiknek?

GF: Ez valahol mindannyiunk álma, akik itt vannak most, pedig ez egy nagyon más dolog lenne, mint a királykategória. A Ferrarinak a fő csapásirány persze a Forma-1 és utána a GT bajnokság. Az, hogy egy LMP1-es projektben is induljunk, elég komoly kihívások elé állítana minket, főleg anyagilag, meg hogy kikből is álljon egy ilyen csapat. Talán lehetetlen is ezeket most megoldani, de egy újabb álmom valósulna meg, ha a Ferrari LMP1-es versenyzője lehetnék, és feltehetőleg ők is számítanának rám mint az egyik pilótájuk!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!