Gazdaság

2009.02.25. 03:28

Minden, ami bio, natúr és fair

<b>Nürnberg </b> - Huszadik alkalommal rendezték meg a múlt héten a német városban a biotermékek világvásárát. Tucatnyi magyar kiállító is jelen volt az eseményen.

Vas Népe

Az európai kiállítók többségben voltak ugyan, de a globális jelenlét sem hiányzott, az összes kontinens képviseltette magát termékbemutatókkal, kóstolókkal. A vásár idei díszvendége, Dánia, külön kiemelt figyelmet és több bemutatkozási lehetőséget kapott saját biotermékei számára. A felállított dán ökoétteremben biomarhahúsból készült a szték, biokrumplit kínáltak hozzá, és kísérőként biotejből készült pudingot adtak. Eva Kjer Hansen, a dán élelmiszeripari, mezőgazdasági és halászati miniszter kiemelte, hogy a dánok 96 százaléka ismeri a piros piktogramot, ami a magas minőségű bioélelmiszert jelöli náluk. Különösen a dán biotejtermékeket, tojást és halat ajánlotta a miniszter asszony.

A rendezvény négy napja alatt folyamatosan tartottak előadásokat a vásár témájához kapcsolódva. A nanotechnológia, a bioforradalom és a fair kereskedelem voltak azok a konferenciatémák, amik a legnagyobb érdeklődést váltották ki. Természetesen a vásár hangulatát is beárnyékolta a világgazdasági válság, hiszen a szektort érintő intézkedések a még gyenge lábakon álló biogazdaságokat könnyen megingathatják. A kiállítók egybehangzóan állították, hogy a saját, helyi termékekbe vetett bizalom segíthet a bioszektornak átvészelni az előttünk álló időszakot. A kiállítók a biomezőgazdaságba vetett hitüket továbbra is fenntartják, és bíznak az egészség erejében. A társrendezvényként számon tartott natúrkozmetikai vásár az emberek egyre növekvő egészségtudatosságára alapozott, továbbá arra, hogy mind töb-ben hajlandók a testi komfortérzetükért több pénzt áldozni.

A kiállításon persze senki nem tagadta, hogy a bemutatott termékek mesterséges társaiknál magasabb árkategóriába tartoznak, de a társadalmi felelősségvállalás, az önmagunkban kialakítandó harmónia a biovásár látogatói szerint megéri azt a többletköltséget.

A kiállított termékek között találhattunk zöldséget, gyümölcsöt, tejterméket, alapanyagot élelmiszerek gyártásához, textíliákat, tisztítószereket, édességet, üdítőt, alkoholos italokat, állat-eledelt. Magyarországot az Agrármarketing Centrum összefogásában alig több mint egy tucat kiállító képviselte. Jellemzően magyar bioalmát, almalevet, kolbászt, sajtot, bort kínáltak.

Tavaly több mint negyvenhatezer látogatót vonzott a nürnbergi kiállítás, aminek idei vendégszáma is legalább ekkora volt. Áprilisban az indiai Mumbaiban lesz hasonló rendezvény.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!