Haladás

2014.01.27. 20:13

Radó András törökországi naplója (frissítve)

A Szombathelyi Haladás 21 esztendős támadója rendszeresen jelentkezik beszámolójával a csapat antalyai edzőtáborából.

Február 5. A szombati nap szokásos ütemben telt, visszatértünk a válogatotthoz, ahol két edzésen vettünk részt -  igaz csak könnyítetten, mivel mi Haladás-játékosok előző nap még mérkőzést játszottunk. Vasárnap délután ismét Hali-edzőmeccs következett, ezúttal a Slavia Praha ellen játszottunk. Délelőtt még a válogatottal edzettünk, délután csatlakoztunk csapatunkhoz. Egy jó ellenféllel játszottunk, elkerülhető gólokkal sajnos kikaptunk, de a helyzetek és a játék alapján nyerhettünk volna. Hétfőn is a válogattotnál edzettünk, kedden pedig a tábor utolsó mérkőzését játszottuk a Slovackoval. Most voltunk a legfáradtabbak, ez végig látszott is a játékunkon. Összességében nagyon hasznos edzőtáboron vagyunk túl, remélem a sok munka a bajnoki rajtnál már látszódik a csapat teljesítményén. A csapat szerdán indult haza, Pedro, Ricsi és én azonban péntekig a válogatottnál készülünk. Eléggé fáradt vagyok, de ez a felkészülés közepén normális. Az utolsó hetekben kezdődik majd a frissítés időszaka, a bajnoki rajtra kell topon lennünk. Jó érzés, hogy három gólt lőttem az itteni edzőmeccseken, de igazán a bajnokin szerzett találatok tennének  boldoggá. Remekül érzem magam Törökországban, de már nagyon hiányoznak az otthoniak, mennék haza

Február 2. A csütörtök ismét két edzéssel folytatódott, az első mindjárt a szokásos időben, azaz kilenc órakor kezdődött. Kis játék szerepelt a programban illetve a támadók és a védők külön végezték gyakorlataikat. A hátvédek a labdakihozatalt mi, a támadók pedig a kapu elé érkezéseket gyakoroltak  - ezúttal a hotelhez nagyon kozeli pályát használtuk, ahová csak át kellett sétálnunk. Edzés utan ebéd, illetve pihenés következett. A délutáni edzésre fél négykor került sor, ezen a bemelegítés után egymás közti játék zajlott. Jó hangulatú összecsapás volt és szerencsére az én csapatom jött ki győztesen a meccsből. Eztután vacsora és szabad program volt soron, akadt aki kártyázott, filmezett vagy internetezett. Pénteken a románokkal játszottunk meccset, Ennek ellenére reggel egy átmozgató edzést vezényeltek az edzők, ahol a pontrúgásokat vettük át. Ebéd utan pihenéssel és a meccsre hangolódással telt az idő, majd négy órakor indultunk el az összecsapásra, amit sajnos elveszítettünk. Látszott, hogy ők előbbre tartanak a felkészülésben, míg mi most kapjuk a csúcsterhelést. A meccsen is kiderült, hogy kicsit fáradtabbak vagyunk, de ettől függetlenül úgy ézem felvettük a versenyt a Constantával. Ami engem illet: mivel kihagytam egy hetet és az első három nap az edzőtáborban sem edzettem, kellett egy kis idő, mire visszarázódok, de most már rendben vagyok fizikailag, bírom a tréningeket és a meccseket, nincs semmi gond. A meccs után Pedro, Deve (Predrga Bosnjak, Devecseri Szilárd) és én átjöttünk a válogatott edzőtáborába. Én Pedróval vagyok egy szobában, Deve Guzmics Ricsivel lakott volna együtt, de mivel Ricsi nem tudott eljönni, így Deve egyedül van. Ma már itt edzettünk a válogatottnál, ahol a Halihoz hasonlóan szintén két tréning várt ránk. Vasárnap délelőtt is itt készülünk, délután pdig indulunk vissza a csapathoz lejátszani a Slavia Praha elleni edzőmeccset.

Január 30. Kedden ismét 7-8-ig volt reggeli, majd edzéssel folytattuk a napot. Szerencsére már a pályán lehettem, igaz ekkor még csak külön mozogtam a többiektől. A csapat egy része regeneraláson, míg aki a hetfői meccsen kevesebbet játszott, egy pörgős edzésen vett részt. Ebéd után pedig antalyai városlátogatáson voltunk, ahol a bazárokat is megnéztük. Sajnos a szakadó eső miatt Antalyát csak buszból vettük szemügyre, de így is tetszett amit láttam.  Nagyon élveztük a kirándulást, ráadásul a bazárokban elég sok dolgot tudtunk venni. Az árusok amint megláttak minket, azonnal hívtak is be a boltjaikhoz. Szerencsére elég jól alkudoztunk és olcsón, sok dolgot vásároltunk. Hazaérkezés után vacsora es pihenés volt a programban.

Szerdán két edzést tartott a szakmai stáb. A reggeli foglalkozást nem tudtuk a pályán elvégezni, mert hatalmas vihar volt Antalyában, ezert a konditermet vettük igénybe két csoportban. Mikor végre javult az idő, egy kis futás is szerepelt a programban. A délutáni edzés fél négykor kezdődött az edzőcentrumban. Kettő-kettő elleni, illetve egymás közötti játék volt a tréning első része, majd technikai gyakorlatok mellett dinamikus részt is végeztünk. A két kemény edzés után az este ismét pihenéssel telt.

Január 27. Az ideút meglehetősen hosszúra sikeredett, mivel a gépünk két órát késett. Ennek ellenére viszonylag hamar elment az idő, beültünk a bécsi repülőtér egyik kávézójába és kellemesen elbeszélgettünk a többiekkel. Maga a repülőút pedig már nem volt olyan hosszú, pár óra alatt Antalyába értünk. Itt a WOW Topkapi Palace Hotelban Zsirai Martinnal lakok együtt. A szállodával és a szobákkal semmi probléma nincs, kényelmesen elférünk. A kaja jó, ugyan más kultúra, de igazán remek ételek vannak. Mondom ezt úgy, hogy elég válogatós vagyok - ezt hozzá kell tenni. Ebédnél és vacsoránál a húsételeket, ezen belül is a csirkét részesítem előnyben.

Ami a hétfői napot illeti: hét és nyolc óra között reggeliztünk, kilenc órakor pedig edzést vezényelt a szakmai stáb. Sajnos én nem tarthattam a többiekkel, hiszen a közelmúltban volt egy foghúzásom, és még nem jöttem teljesen rendbe. Így a tréning helyett a konditermet látogattam meg. Az edzés után ebédeltünk, majd háromnegyed kettőkor indultunk a mérkőzés helyszínére, Belekbe. Gyönyörű környezetben és nagyon jó minőségű pályán rendezték a meccset.

A találkozót sajnos elveszítettük az erős kínai csapat ellen, de a játék képe és a helyzetek alapján akár mi is nyerhettünk volna. Annak ellenére is jó mérkőzés volt, hogy zuhogott az eső.

Meccs után visszabuszoztunk a szállásra, regenerálás következett, illetve aki akarta, a konditermet is igénybe vehette. Holnap délelőtt ismét edzünk, ám ezt a tréninget valószínűleg még kihagyom, csak szerdától csatlakozom a többiekhez. Viszont holnap délután nem lesz edzés, városnézés szerepel a programban.