Nem mindennapi látvány

2024.05.25. 08:27

Hé, doki! Nem kell messze mennünk, hogy használt időgépet vegyünk

Kinek ne csengenének ismerősen a mára klasszikussá érett filmtrilógia, a Vissza a jövőbe! ikonikus mondatai. Ahová most megyünk, ott ugyan szükség lesz utakra, de legalább nem kell sokat mennünk.

Vaol.hu

Illusztráció!

Forrás: Pexels

Nemrég került fel egy igazi kincs a hazai legnagobb használtautós portálra, amitől minden autókedvelő szive megdobban - szúrta ki a Vezess.hu

Az autótörténelem egyik legszomorúbb története, amely az egyik leginkább vágyott autóval történt. A DeLorean DMC-12-ért egy emberként rajong az autós társadalom, az autó csodálatosan fest, ritka és nagyon drága, mivel alig 9000 darab készült belőle. John DeLorean, az amerikai autógyártás egyik ikonja fantasztikus autót álmodott, amelynek egyik eladó példánya most feltűnt hazákban, méghozzá magyar OT-s rendszámmal. A kilométerórája ugyan közel 40 ezret mutat, de a komplett felújítás óta mindössze 400 km-et futott. Az ára pedig 28 millió forint.

Forrás: vezess.hu

A DeLorean DMC-12 első prototípusát a korábban John DeLoreannel együtt dolgozó Pontiac főmérnöke, William T. Collins készítette. Az eredeti elképzelés szerint Wankel-motorral készült volna az autó, majd a Ford Cologne V6-ost képzelték el hozzá. Végül a hírhedt PRV V6-os került bele.

A rozsdamentes acél karosszériájú autó formatervéért Giorgetto Giugiaro volt felelős és kétségkívül jellegzetes lett. Mégsem a sirályszárnyas ajtók vagy a menettulajdonságok miatt lett híres, hanem a Vissza a jövőbe című trilógia miatt. 1981-től 1983-ig valamivel több mint 9 ezer DMC-12 készült.

Az autó popkulturális jelentőségét valószínűleg senkinek nem kell külön bemutatni. Jövőre lesz éppen 50 éve, hogy bemutatták  Robert Zemeckis kultikussá érett filmjét Vissza a jövőbe címmel. A filmben pedig a Michael J. Fox által megformált Marty McFly és a kissé bolondos, Christopher Lloyd által alakított doki karaktere éppen egy ilyen autóban ülve utaznak az időben. 

A leírtak és a képek alapján tényleg egy hibátlan, az autós kultúra egyik időtlen példányáról van szó. A kérdés már csak az, hogy ér-e 28 millió forintot? Ha megnézzük a külföldi felhozatalt – elég gyér a kínálat, még a mobile.de-en sincs egyetlen darab sem -, kiderül, hogy egy igazán patika példány bizony 25-50 millió forintos áron (természetesen átszámítva különböző valutákból) cserél gazdát, szóval ez a hazai példány úgy tűnik nincs túlárazva - járt utána a portál.

Az autó tekintetében nekünk innen Vasból nem kell hatalmas utat megtennünk, hisz az autó éppenséggel a szomszédos vármegyében pihen.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!