Beruházás

2020.12.16. 10:31

Koronaélen belül vehetik birtokba az autósok az M85-ös gyorsforgalmi út új szakaszát

A beruházásnak köszönhetően 45 percre csökken a menetidő Győr és Sopron között, míg a 2017-ben átadott Csorna-nyugat csomóponttól 30 perc alatt lesz elérhető Sopron. Az új nyomvonallal érintett 17 település mentesül az átmenő forgalomtól. A jelentős infrastrukturális beruházás révén javul a közlekedés színvonala és biztonsága, ezáltal nő a régió versenyképessége is.

vaol.hu, nif.hu

Fotó: nif.hu

December 16-án reggel megkezdődik az eddigi lezárásokat jelző forgalomtechnikai eszközök eltávolítása az M85-ös út valamennyi csomópontjában, majd átadják a forgalomnak a Csornától Sopron, kelet csomópontig megépült, 51,05 kilométer hosszú gyorsforgalmi útszakaszt. Az új út mindkét pályaoldalán várhatóan 11 órakor indulhat meg a forgalom. – írja a Magyar Közút Zrt-re hivatkozva a kisalfold.hu.

Az M85 autóút Csorna – Sopron közötti szakasza 51 km hosszon 2×2 sávos autóútként épült középen fizikai elválasztással (szalagkorlát), leállósáv nélkül, 24,60 m koronaszélességgel és 2,50 m stabilizált padkával. A tervezési sebesség 110 km/h – kezdi beszámolóját a beruházás pontos részletekről a nif.hu.

A gyorsforgalmi útra öt csomópontban lehet majd fel-, illetve lehajtani Kapuvárnál, Fertőendrédnél, Fertőszentmiklósnál, Nagycenknél, valamint a Sopron-kelet, Kópháza ideiglenes végcsomópontnál.

A csomópontoknál kiépített alcsomóponti körforgalmakon kívül (10 db) további 5 körforgalmú csomópont is segíti a gyors és biztonságos haladást.

A beruházás részeként megépült 21 felüljáró, 19 aluljáró (melyből 2 db az autóutat és a GYSEV vasútvonalat is keresztező vadátjáró), valamint 15 közúti és vasúti keretműtárgy, de beépítésre került a 15. sz. GYSEV vasútvonalon az autóút fölé egy acélszerkezetű vasúti híd is.

A szakaszon Babótnál egy komplex pihenőhely épült, egyelőre üzemanyagtöltő állomás nélkül, valamint kiépítésre került a Széchenyi egyszerű pihenőhely Fertőszentmiklósnál és egy időszakos üzemelésű, mobil technológiájú tengelysúly- és össztömeg mérőállomással kombinált egyszerű pihenőhely Kópházánál.

Az új autóúti szakasz és a térség országos közutainak üzemeltetését az új nagycenki üzemmérnökségi telep fogja ellátni.

A kivitelezés során 6,7 millió m3 töltésanyagot mozgattak meg, 604 251 tonna aszfaltot építettek be és 1 165 db előregyártott vasbeton hídgerenda került beépítésre összesen 24 778.4 fm hosszban, melyből a legrövidebb 9,80 m, míg a leghosszabb 39,80 m hosszúságú volt. Elültetésre került 476 750 db cserje és 2 885 db sorfa, valamint megépítettek 113,5 km vadvédő kerítést is.

Az autóút a szerződésben szereplő befejezési határidő előtt, a koronaélek között került forgalomba helyezésre, így kisebb munkálatok, a vadvédő kerítés véglegesítése, valamint a mérnökségi telep befejező munkálatai még előfordulhatnak. A Hutbájt pihenőnél a mosdókon január közepéig dolgozik a vállalkozó.

Az 51 kilométer hosszú szakasz 2021. január 1-jétől lesz díjköteles az e-matirca rendszerben, azonban felhívjuk különösen a Sopron felől Győr irányába közlekedők figyelmét, hogy az M85 autóút már forgalomban lévő szakaszai – ahogy eddig is – díjkötelesek, így a Csorna-nyugat csomóponttól (Farádtól) Győrig az úthasználatért díjat kell fizetni.

A megtett úttal arányos (HU-GO elektronikus útdíj) díjszedési rendszerben a szakasz az átadást követően egyelőre ingyenes marad.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában