Elismerés

2022.06.07. 11:30

Idén Márffy Bence, a Sárvári Nádasdy Tamás Általános Iskola tanára vehette át a Fiatalok a Polgári Magyarországért az elismerést

A Polgári Magyarországért Alapítvány minden évben átadja egy-egy arra érdemes személynek vagy közösségnek a Fiatalok a Polgári Magyarországért díjat. Az idén a 777 Közösség Egyesület mellett Márffy Bence, a Sárvári Nádasdy Tamás Általános Iskola magyar–történelem szakos pedagógusa vehette át az elismerést.

Tóth Kata

Kövér László, Márffy Bence, Schmittné Makray Katalin, Hortobágyi Tibor és Kavecsánszki Ádám, az alapítvány kuratóriumi elnöke

Forrás: MTI

A Fiatalok a Polgári Magyarországért díj minden esztendőben olyan 35 év alatti személyeknek vagy túlnyomórészt 35 év alatti fiatalok közösségének adományozható, aki/akik tudományos, közéleti, művészeti, karitatív, közösségépítő tevékenységükkel, személyes példamutatásukkal jelenen átívelő, túlmutató szellemi, emberi értékeket hoznak létre, tevékenységük jól jellemzi a polgári-keresztény-nemzeti értékközösséget. Márffy Bence úgy tudja, hogy mintegy száz jelölt közül esett rá a választás, mások mellett az Országgyűlés házelnöke, a kuratórium tagja, Kövér László is mellette tette le a voksát. – Hatalmas megtiszteltetés a díj, amit tulajdonképpen azért a kezdeményezésért kaptam, mert a digitalizáció, illetve a történelemtanítás sokszínűsítésének érdekében a digitális munkarendű oktatás alatt oktatóvideókat készítettem a világhálóra. 

Év elején jelöltek az Év vasi embere díjra – már az is jelentős mérföldkő volt, pozitív megerősítést adott arról, ahogyan a diákokkal foglalkozom – mondja Bence, aki nem éppen hétköznapi módszerekkel dolgozik: a játékosítás (gamification) módszerével tanít. – Az innovatív oktatási módszer játékszerűvé alakítja az egyes tanulási folyamatokat – magyarázza az elismert szakember. – A lényege az, hogy egy hosszú távú célt rövid távú célok elérésével – a pontszerzés, szintlépés lehetőségével – lehet teljesíteni. Ezáltal a tanulási folyamat érdekesebb, motiválóbb és eredményesebb lehet. A módszert a videójátékokkal szokták párhuzamba állítani. Különböző akadályokat kell teljesíteni ahhoz, hogy a végső célt elérje a játékos. Erre épülnek az órák – ismerteti módszerét Bence, és mindjárt gyakorlati példát is hoz. 

Egy-egy témakör végén szorgalmi feladatokat ad, ezekre pontokat kapnak a diákok. Öt pont után jár egy pluszötös. Ezzel számolhat, aki úgy érzi, hogy nehezebben birkózik meg egy témával, vagy ha szeretné bebiztosítani magát, így tud jó jegyet szerezni. A témazáró dolgozatokat digitális eszközökön írják a diákok – így is gyakorolnak. Ingyenesen hozzáférhető digitális feladatlap-készítő és -kiértékelő alkalmazást használnak: például a Redmentát. Előnyös ezeknek a használata, mert a diákok azonnali visszacsatolást kapnak az eredményeikről. A szülők pedig láthatják, mit rontottak a tanulók, miben tudnak még fejlődni, ügyesedni. Összességében úgy látja, hogy a digitális munkarendű oktatás során egyre nagyobb igény mutatkozott arra, hogy – tanártársaival egyetemben – különböző platformokat használjanak a diákok megnyerésére és képzésére. 

Egyes sikeresnek bizonyuló elemeket, alkalmazásokat azután a pedagógusok bevettek a jelenléti oktatásba is. Bence például a szorgalmi feladatokat a Classroom (Google tanterem) alkalmazáson keresztül teszi elérhetővé a diákok számára. Mindjárt hozzáteszi: szerencsés helyzetben van, hiszen nagyon jó légkörű iskolában tanít, fantasztikus kollégákkal. Van lehetősége digitális eszközöket használni, és élt is a lehetőséggel. A felső tagozatos diákok pedig, akiket tanít, mindezt úgy élik meg, mintha játszanának az órákon. Nem gyakorlásként, tanulásként, holott éppen azt csinálják. A vasvári fiatalember nem olyan régen még maga is diák volt. A premontrei gimnáziumban érettségizett, ott „forrott ki a gondolat”, hogy később tanár legyen. Azok a pedagógusok motiválták erre, akik pozitív nyomot hagytak az életében. A két szaktárgy választására is ők inspirálták: az ELTE Savaria Egyetemi Központban magyar– történelem és állampolgári ismeretek szakon végzett. Ma hivatásként tekint a munkájára. 

Pályáját a vasvári általános iskolában kezdte, a diplomaszerzés mellett fél évig ott volt napközis tanár. Nem a mostani az első elismerése. 2020 végén tanári fődíjat kapott a Bolyai Anyanyelvi Csapatversenyen. Az idén a Hankook Oktatási Pályázati Programban közönségdíjas lett, az Év Digitális Oktatója elismeréssel jutalmazták, májusban pedig Sulinetwork-díjas, amit olyan pedagógusok kaphatnak meg, akik tevékenységükkel hozzájárultak a digitális írástudás terjesztéséhez, a pedagógiai-módszertani támogatás kialakításához, illetve az infokommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásához. „Bence bácsiról” tudni kell még, hogy YouTube-csatornát működtet Időutazó néven, amelyre történelmi érdekességeket, tényeket és korszakokat összefoglaló videókat készít. 

Mint mondja, a mostani fiatal generáció rocksztárjai a videósok, az influencerek, akik között kevés foglalkozik ismeretterjesztéssel – ő ezt teszi. Hogy mit hoz a továbbiakban pályája, pontosan még nem tudja. Jelenleg közoktatási vezetői továbbképzésre jár. Rövid távú tervei között szerepel, hogy befejezi az egyetemi képzést a munka mellett. Amihez a legjobban ért, és amit a legjobban szeret csinálni – a tanítást –, folytatni akarja. – Azt tartom szem előtt, hogy a jövő generációját segítsem. Átadjam nekik a szükséges tudást, amivel később az életben érvényesülni tudnak – mondja. A díjátadón úgy fogalmazott: – A legnagyobb jutalom, amit eddig valaha kaptam, az az egyszerű lehetőség, hogy a fiataloknak segíthettem abban, hogy megtanuljanak kritikusan gondolkodni az őket körülvevő világról, megértsék hazánk és a világ történelmét, megismertessem velük a régmúlt nagyjainak nem hétköznapi életét. Ez még inkább megerősít engem abban, hogy a feladatom még nem ért véget, az igazi munka csak most kezdődik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában