2022.11.28. 19:18
A válságban is fontosnak tartják a társadalmi felelősségvállalást
A nagyvállalatok többsége többet vagy az ideivel azonos összeget költ jövőre társadalmi felelősségvállalási tevékenységre.
A megkérdezett cégek több mint fele 1–15 millió forintot költ évente társadalmi felelősségvállalási tevékenységre
Forrás: Shutterstock
A magyarországi nagyvállalatok nagyobb része többet vagy az ideivel azonos összeget költ többségük társadalmi felelősségvállalási (CSR, corporate social responsibility) tevékenységre jövőre a válság ellenére is, ám a hazai CSR-költés meglehetősen alacsony a Scale Impact és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint. A kutatásban több mint száz cég vett részt online kérdőívek kitöltésével és a területért felelős vezetőkkel készült mélyinterjúkkal. Kitöltői között többségben voltak a nagyobb vagy kifejezetten nagyvállalatok. A CSR-költés 60 százalékuknál 1–15 millió forint közötti, mindössze 10 százalékuk adományoz vagy költ társadalmi, fenntarthatósági programokra 100-200 millió forintnál többet.