2024.03.20. 15:00
Vegyük észre és éljük meg a boldogságot! – Tapasztalatcsere Vépen a 3. Boldog Iskolák Találkozóján - fotók
A Szombathelyi Tankerületi Központ Boldog Iskoláinak és Örökös Boldog Iskoláinak képviselőit hívta szerdán szakmai találkozóra a Hatos Ferenc Általános Iskola és AMI.
Forrás: Szendi Péter
A központ iskolái közül eddig 12 csatlakozott a Boldog Iskola programhoz. A szerdai volt a harmadik találkozójuk, amelyen megbeszélhették tapasztalataikat és hogy mit adott diákjaiknak a program. A meghívott vendégeket, köztük a már csatlakozott intézmények képviselőit, a Hatos-iskola pedagógusait és a szülőket, diákokat is köszöntötte az aulában Molnár Krisztina igazgató.
„Ne vágyakozzunk nagy örömökre, mert észrevétlenül elmegyünk az élet igazi örömei mellett” – fogalmazta meg. S hogy mi kell a boldogsághoz? Nincs két egyforma válasz: mindenki máshogy közelíti meg, mindenki különleges érzést szeretne átélni. Ha pedig boldogságszakértőt akarunk kérdezni, kizárólag saját magunkhoz érdemes fordulnunk, mondta. Majd felidézte: 2017-ben akart valami újat bevinni az iskolai keretek közé, miután a tantestület sokat foglalkozott az érzelmi intelligenciával, a pozitív gondolkodással. Rátalált rá a Boldog Iskola címre, boldog iskola csoportot hoztak létre Szalay Gabriella vezetésével. 2018 óta sokszor elnyerték az Örökös Boldog Iskola címet is.
Tapasztalatcsere Vépen a 3. Boldog Iskolák Találkozóján
Fotók: Szendi PéterKöszöntőjében Fodor István tankerületi igazgató az iskolai lehetőség hasznosságáról szólt: már a kisiskolások megtanulhatják meglelni a szépet, a jót, megtanulnak nyitott szemmel járni és segítséget – ötleteket, módszereket – kapnak önmaguk és társaik megismeréséhez. Mint mondta, büszke arra, hogy a tankerületben már 12 boldog iskola van, és megköszönte a pedagógusok elhivatott munkáját.
Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a tíz éve indult program erényeit méltatta: az egyének és a közösségek is sokat fejlődtek, a diákoknak és a pedagógusoknak is többletet adott. Ha valaki önbizalommal tudja végezni a munkáját, annál nagyobb pozitívum nem kell, állította, és az apró örömök észrevételére biztatott ő is.
A szakmai napon bemutatkozott az egyik Boldog Iskola, a Szentpéterfai Horvát-Magyar Kétnyelvű Nemzetiségi Általános Iskola – az idén ők vették át a Vándorszívet. Horvát táncot, éneket mutattak be, az énekkart tamburások kísérték.
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra Programját Fodor Gábor képzésfejlesztő ismertette.
Minden részt vevő iskolának emlékplakettet adott át Fodor István. Végül boldogságtorta-szeletekkel kínálták a szakmai nap résztvevőit.
A rendezvényen közreműködtek az iskola diákjai, pedagógusai, meghívott vendégek.
Nagyné Kovács Hajnalka és Nagy Regina Ornella Fiorini Lányomnak és Aranyosi Ervin Kérés a szülőkhöz című művét adta elő. Néptáncos és táncos produkcióval készültek Reiner Dóra és Novák Tamás művészeti iskolás tanítványai; drámajátékkal Iván Csilla diákjai, énekkel-verssel az első osztályosok – őket Boldizsár Katalin készítette fel. A díszletben Győrfi Judit tanárnő segédkezett. A kézműves tanszak tanulói kiállítással készültek a napra Mitől boldog az iskolánk? címmel.