Lóerő

2013.10.17. 09:17

Gyalogosvédelem az autókba építve

2014-től megváltozik az Euro NCAP minősítési rendszere: az autóknak legalább egy vezetéstámogató rendszerrel kell rendelkezniük a legjobb, ötcsillagos minősítés megszerzéséhez.

2016-tól kötelezővé válik a széleskörű gyalogosvédelem.

A járművekbe szerelt érzékelők a jövőben további feladatokat láthatnak el. Az eddig az útburkolati jeleket figyelő kamerák a jövőben a közlekedési táblákat, a forgalmat és a gyalogosok mozgását is figyelemmel kísérheti.

A radarérzékelők extrém pontossággal és másodpercenként akár húsz alkalommal is mérnek.

Ezek a rendszerek nem csak érzékelnek, hanem kritikus helyzetben figyelmeztető jelzést is leadnak.

A radarérzékelők első generációja sorozatgyártása bő tíz évvel ezelőtt kezdődött.

Ma már a harmadik generációs, nagy hatótávolságú radarok korát éljük.

Ezek az érzékeny radarok már 30 fokos szögben figyelik az utat, hatótávjuk pedig a 250 métert is elérheti.

Ezek is érdekelhetik