2013.10.17. 09:17
Gyalogosvédelem az autókba építve
2014-től megváltozik az Euro NCAP minősítési rendszere: az autóknak legalább egy vezetéstámogató rendszerrel kell rendelkezniük a legjobb, ötcsillagos minősítés megszerzéséhez.
2016-tól kötelezővé válik a széleskörű gyalogosvédelem.
A járművekbe szerelt érzékelők a jövőben további feladatokat láthatnak el. Az eddig az útburkolati jeleket figyelő kamerák a jövőben a közlekedési táblákat, a forgalmat és a gyalogosok mozgását is figyelemmel kísérheti.
A radarérzékelők extrém pontossággal és másodpercenként akár húsz alkalommal is mérnek.
Ezek a rendszerek nem csak érzékelnek, hanem kritikus helyzetben figyelmeztető jelzést is leadnak.
A radarérzékelők első generációja sorozatgyártása bő tíz évvel ezelőtt kezdődött.
Ma már a harmadik generációs, nagy hatótávolságú radarok korát éljük.
Ezek az érzékeny radarok már 30 fokos szögben figyelik az utat, hatótávjuk pedig a 250 métert is elérheti.