Tragédia! Két halott a sárvári elkerülőn (fotókkal)

Egy szombathelyi házaspár vesztette életét abban a balesetben, ami hétfőn este történt a 88-as számú út és a sárvári bekötő út kereszteződésében. Ez már a sokadik halálos karambol a sárvári elkerülőn.

Angyal László

Nem sokkal negyed nyolc előtt a VW Golf kombi a város felől érkezett, a kocsit információink szerint egy 65 éves szombathelyi hölgy vezette, mellette ült a 74 éves férje. A sárvári bekötő út és a 88-as számú elkerülő út kereszteződésében a mellékútvonalról érkezőket Állj, elsőbbségadás kötelező! tábla fogadja. A rendőrségi vizsgálat eddigi adatai szerint a VW Golf vezetője nem adta meg a védett úton közlekedő Mercedes vezetőjének az elsőbbséget, kihajtott az útra, ahol összeütközött a Szombathely felől a 84-es út irányába haladó autóval. A Golf a karambol után a vízevezető árokba csapódott, az autóban utazó házaspár a helyszínen életét vesztette. A vontatóhoroggal felszerelt Mercedeshez egy utánfutó volt kötve. A kocsiban hárman ültek, egyikük sem sérült meg a balesetben.

Hozzászólóink közül többen felemlegették, hogy rendkívül balesetveszélyes a sárvári elkerülő út. Ezt erősíti meg egy fotós kollégánk tapasztalata, aki kedden délelőtt éppen az esti karambol helyszíne közelében autózott, amikor  a mellette ülő újságíró kollégánkkal a halálos balesetről beszélgettek. Az ominózus útcsatlakozáshoz érve egy kerékpáros nem adta meg az elsőbbséget a főútvonalon autózó kollégánknak, aki csak vészfékezéssel tudta elkerülni a balesetet.

A hozzászólók feltették a kérdést: a 88-as úton haladó Mercedes vajon milyen sebességgel közlekedhetett? 
 
A helyszínen járva megbizonyosodtunk arról, hogy a főútvonal ezen szakaszán 70 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben. Másrészt megkérdeztünk egy közlekedési szakembert, aki emlékezetett rá: a Mercedes és az utánfutó járműszerelvénynek minősül, vagyis a szabályok szerint sem mehetett volna gyorsabban hetvennél.

Azt, hogy mennyivel ment a Mercedes, és ha netán túl gyorsan hajtott a vezetője, annak lehetett-e következménye a balesetet illetően, majd csak néhány hónap múlva, azaz a szakértői vélemény elkészülte után lehet megtudni.
 
Addig is érdemes idézni a hozzászólókat, akik felvetik: a Sárvárt elkerülő 88-as és 84-es utakon csak egyetlenegy körforgalom található: a város keleti végében.

Márpedig  köztudott, hogy a körforgalom építése a legjobb módszer a karambolok megelőzésére. Megkerestünk egy közlekedési tervező mérnököt, aki emlékeztetett rá: egy várost elkerülő úton, a fő forgalmi irányban haladók lendületét megtöri, ha túl sok a körforgalom egy adott távolságon belül.
 
Akkor azzal az eredetivel éppen ellenkező hatás érhető el, vagyis az autósok visszaszoknak a városba.  

SOK  A GYORSHAJTÓ EZEN AZ ÚTON

Amióta elkészült a sárvári elkerülő út szombathelyi  ága, rendszeres a sebességellenőrzés a 88-as főúton. A rendőrség által közzétett, a gyorshajtók fotóját tartalmazó listán is sokszor felbukkan ez a vasi útszakasz. A gyakori ellenőrzés mellett a másik balesetmegelőzési módszer forgalotechnikai jellegű. Az ostffyasszonyfai út vonalvezetését módosították, a 84-esen  70-es korlátozást vezettek be, minden érkező jármű sofőrje látja a saját sebességét. A eredmény: idén nem történt ott baleset.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!