2019.04.20. 07:00
A hatékony vezető 5 ismérve
Nem a veleszületett tulajdonságok, sokkal inkább a döntései tesznek valakit sikeres vezetővé – derül ki egy felmérésből, amelyet a világ legnagyobb vállalatainak tanácsot adó cég végzett – írja a Növekedés.hu.
Fotó: pixabay.com
A Travis Bradberry szerint egy sikeres vezető a következő dolgokat teszi meg rendszeresen.
1. Megosztja az információt: a sikeres vezető tudja, hogy ha megosztja a tudását, azzal csak erősíti a munkamorált és megkönnyíti a munkavégzést.
2. Segíti mások előbbre jutását: a sikeres vezető figyelembe veszi mások véleményét, észrevételeit, és nyitott a beosztottai javaslataira is. Felhasználja a munkatársak visszajelzéseit a problémák közös megoldására.
3. Empatikusan áll az alkalmazottakhoz: egy hatékony vezető arra törekedik, hogy a munkavállalók szemszögéből nézze a dolgokat.
4. Elismeri a jó munkát: egy sikeres vezetőben nem vetődik fel az, hogy természetesnek vegye a kiváló munkát, hanem megdicséri kiemelkedően teljesítő beosztottjait.
5. Tiszteli a beosztottak idejét: a sikeres vezető nem kelti azt a benyomást, hogy az ő ideje sokkal értékesebb, mint a dolgozóé, így például nem várat meg másokat egy előre egyeztetett értekezlet előtt. Nem okoz felesleges stresszt vagy kötelez sok túlórára, vagy ha igen, annak okát elmagyarázza, bevonva a problémamegoldásba a beosztottait. Olyan mértékű elköteleződést vár el a kollégáktól, amely lehetővé teszi, hogy a munkahelyen kívül is ki tudjanak teljesedni.