Frissen Vasból

2021.04.29. 14:00

Oltás: lehet-e hatása a menstruációra? – Vas megyei nőgyógyásznál érdeklődtünk

Több nő is arról számolt be, hogy a koronavírus elleni védőoltás beadása után felborult a menstruációs ciklusuk. A szakember szerint nem lehet egyértelműen pár­huzamba hozni az oltással a jelenséget.

Polgár Patrícia

Egy, az országos médiában megjelent cikk olyan nőket szólaltatott meg, akiknek az első oltás beadása után felborult a menstruációs ciklusuk. Egyesek arról számoltak be, hogy az oltást követően előbb, nagyjából a ciklus felénél kezdtek el menstruálni, míg azoknak, akiknek elmúlóban volt a menzeszük az oltás pillanatában, annak hatására több nappal hosszabbra nyúlt a szokásosnál.

Megkérdeztük dr. Tarszabó Róbert nőgyógyászt, hogy a praxisában találkozott-e már a jelenséggel. A szakember elmondta: több okból sem hozta eddig összefüggésbe az oltásokkal a páciensek cikluszavarait. Egyrészt „tömegesen” nagyjából egy-másfél hónapja oltják az embereket, így nagyszámú tapasztalat még nincs a vakcinák ilyen jellegű szövődményeivel kapcsolatban. Másrészt oltási reakcióként a ciklus eltolódása csak egy alkalommal jelentkezik – ezzel pedig nem biztos, hogy mindenki szakemberhez fordul.

– Mindezek ellenére nem kizárt, hogy előfordul, ugyanis attól függően, hogy kinél milyen súlyos oltási szövődmény jelentkezik, az immunizálódás akár a menstruációs ciklusra is hatással lehet – tette hozzá. Végül elmondta: maga a Covid-19 vírus, mint minden kicsit súlyosabb lefolyású betegség, szintén hatással lehet a menstruációra.

Kiemelt képünkön: Az immunizálódás akár a nők havi ciklusára is hatással lehet

Ezek is érdekelhetik