2009.11.17. 03:29
Még nem nyílik meg a helyi közlekedési piac
A kormány döntött a koncesszió meghosszabbításáról, így továbbra is a Volán-társaságok kapnak megbízást a helyközi közösségi közlekedési feladatok ellátására.
Benkő Tibor, a Vasi Volán Zrt. forgalmi üzletág igazgatója cáfolta azokat a vélekedéseket, hogy a koncesszió meghosszabbítása a verseny kizárását és a szolgáltatási színvonal konzerválását jelentené. Sokkal inkább azt a célt szolgálja, hogy a Volán-társaságok felkészüljenek arra az időszakra, amikor teljesen megnyílik majd a piac. Azt viszont látni kell, hogy a vállalkozók, akárcsak a Volán-társaságok, kérnék a bevételek és a költségek között jelentkező veszteség megtérítését. A most aláírt megállapodásnak még abból a szempontból van jelentősége, hogy egyfajta garanciát ad a munkavállalók foglalkoztatására, munkakörülményeik megőrzésére, javítására. Ennek jegyében történik például az eszközállomány, az utastájékoztató, a GPS követőrendszerek kiépítése. Erre vannak, zömmel EU-s forrásokra épülő pályázati támogatási lehetőségek, amelyekből a források egy része előteremthető.
A helyközi buszközlekedésnél jelenleg a szaktárca megrendelő és finanszírozó, ám van olyan szándék, hogy mindez lekerüljön regionális szintre. Abban azonban még nincs döntés, hogy ehhez a szolgáltatók régiós vagy továbbra is megyeiek lehetnek.
A vasúti és az autóbuszos közlekedés közötti párhuzamosságok Vas megyében klasszikus értelemben csak elvétve léteznek, tudtuk meg Benkő Tibortól. A kőszegi ami hasonlít rá, de Gencsapátit egy másik vonal szolgálja ki Perenyével együtt. Ráadásul Kőszegen sem a város széle a végállomás, hanem bemennek a buszok a központba is. A régióban a Szombathely-Nagykanizsa, illetve a pécsi vonal merült fel még párhuzamos közlekedésként. Itt azonban időben nincsenek párhuzamos járatok, tehát jól kiegészíti egymást a két szolgáltatás. A párhuzamos közlekedés felülvizsgálata nyomán Vas megyében jelentős változások nem várhatók a közösségi közlekedésben, állapította meg Benkő Tibor. Ami függőben van: az a Zalalövő-Körmend vonal, itt a vasút jövőjétől is függ a hogyan tovább.
Benkő Tibor, a Vasi Volán Zrt. forgalmi üzletág igazgatója cáfolta azokat a vélekedéseket, hogy a koncesszió meghosszabbítása a verseny kizárását és a szolgáltatási színvonal konzerválását jelentené. Sokkal inkább azt a célt szolgálja, hogy a Volán-társaságok felkészüljenek arra az időszakra, amikor teljesen megnyílik majd a piac. Azt viszont látni kell, hogy a vállalkozók, akárcsak a Volán-társaságok, kérnék a bevételek és a költségek között jelentkező veszteség megtérítését. A most aláírt megállapodásnak még abból a szempontból van jelentősége, hogy egyfajta garanciát ad a munkavállalók foglalkoztatására, munkakörülményeik megőrzésére, javítására. Ennek jegyében történik például az eszközállomány, az utastájékoztató, a GPS követőrendszerek kiépítése. Erre vannak, zömmel EU-s forrásokra épülő pályázati támogatási lehetőségek, amelyekből a források egy része előteremthető.
A helyközi buszközlekedésnél jelenleg a szaktárca megrendelő és finanszírozó, ám van olyan szándék, hogy mindez lekerüljön regionális szintre. Abban azonban még nincs döntés, hogy ehhez a szolgáltatók régiós vagy továbbra is megyeiek lehetnek.
A vasúti és az autóbuszos közlekedés közötti párhuzamosságok Vas megyében klasszikus értelemben csak elvétve léteznek, tudtuk meg Benkő Tibortól. A kőszegi ami hasonlít rá, de Gencsapátit egy másik vonal szolgálja ki Perenyével együtt. Ráadásul Kőszegen sem a város széle a végállomás, hanem bemennek a buszok a központba is. A régióban a Szombathely-Nagykanizsa, illetve a pécsi vonal merült fel még párhuzamos közlekedésként. Itt azonban időben nincsenek párhuzamos járatok, tehát jól kiegészíti egymást a két szolgáltatás. A párhuzamos közlekedés felülvizsgálata nyomán Vas megyében jelentős változások nem várhatók a közösségi közlekedésben, állapította meg Benkő Tibor. Ami függőben van: az a Zalalövő-Körmend vonal, itt a vasút jövőjétől is függ a hogyan tovább.
A helyközi buszközlekedésnél jelenleg a szaktárca megrendelő és finanszírozó, ám van olyan szándék, hogy mindez lekerüljön regionális szintre. Abban azonban még nincs döntés, hogy ehhez a szolgáltatók régiós vagy továbbra is megyeiek lehetnek.
A vasúti és az autóbuszos közlekedés közötti párhuzamosságok Vas megyében klasszikus értelemben csak elvétve léteznek, tudtuk meg Benkő Tibortól. A kőszegi ami hasonlít rá, de Gencsapátit egy másik vonal szolgálja ki Perenyével együtt. Ráadásul Kőszegen sem a város széle a végállomás, hanem bemennek a buszok a központba is. A régióban a Szombathely-Nagykanizsa, illetve a pécsi vonal merült fel még párhuzamos közlekedésként. Itt azonban időben nincsenek párhuzamos járatok, tehát jól kiegészíti egymást a két szolgáltatás. A párhuzamos közlekedés felülvizsgálata nyomán Vas megyében jelentős változások nem várhatók a közösségi közlekedésben, állapította meg Benkő Tibor. Ami függőben van: az a Zalalövő-Körmend vonal, itt a vasút jövőjétől is függ a hogyan tovább.
A helyközi buszközlekedésnél jelenleg a szaktárca megrendelő és finanszírozó, ám van olyan szándék, hogy mindez lekerüljön regionális szintre. Abban azonban még nincs döntés, hogy ehhez a szolgáltatók régiós vagy továbbra is megyeiek lehetnek.
A vasúti és az autóbuszos közlekedés közötti párhuzamosságok Vas megyében klasszikus értelemben csak elvétve léteznek, tudtuk meg Benkő Tibortól. A kőszegi ami hasonlít rá, de Gencsapátit egy másik vonal szolgálja ki Perenyével együtt. Ráadásul Kőszegen sem a város széle a végállomás, hanem bemennek a buszok a központba is. A régióban a Szombathely-Nagykanizsa, illetve a pécsi vonal merült fel még párhuzamos közlekedésként. Itt azonban időben nincsenek párhuzamos járatok, tehát jól kiegészíti egymást a két szolgáltatás. A párhuzamos közlekedés felülvizsgálata nyomán Vas megyében jelentős változások nem várhatók a közösségi közlekedésben, állapította meg Benkő Tibor. Ami függőben van: az a Zalalövő-Körmend vonal, itt a vasút jövőjétől is függ a hogyan tovább.
A vasúti és az autóbuszos közlekedés közötti párhuzamosságok Vas megyében klasszikus értelemben csak elvétve léteznek, tudtuk meg Benkő Tibortól. A kőszegi ami hasonlít rá, de Gencsapátit egy másik vonal szolgálja ki Perenyével együtt. Ráadásul Kőszegen sem a város széle a végállomás, hanem bemennek a buszok a központba is. A régióban a Szombathely-Nagykanizsa, illetve a pécsi vonal merült fel még párhuzamos közlekedésként. Itt azonban időben nincsenek párhuzamos járatok, tehát jól kiegészíti egymást a két szolgáltatás. A párhuzamos közlekedés felülvizsgálata nyomán Vas megyében jelentős változások nem várhatók a közösségi közlekedésben, állapította meg Benkő Tibor. Ami függőben van: az a Zalalövő-Körmend vonal, itt a vasút jövőjétől is függ a hogyan tovább.
A vasúti és az autóbuszos közlekedés közötti párhuzamosságok Vas megyében klasszikus értelemben csak elvétve léteznek, tudtuk meg Benkő Tibortól. A kőszegi ami hasonlít rá, de Gencsapátit egy másik vonal szolgálja ki Perenyével együtt. Ráadásul Kőszegen sem a város széle a végállomás, hanem bemennek a buszok a központba is. A régióban a Szombathely-Nagykanizsa, illetve a pécsi vonal merült fel még párhuzamos közlekedésként. Itt azonban időben nincsenek párhuzamos járatok, tehát jól kiegészíti egymást a két szolgáltatás. A párhuzamos közlekedés felülvizsgálata nyomán Vas megyében jelentős változások nem várhatók a közösségi közlekedésben, állapította meg Benkő Tibor. Ami függőben van: az a Zalalövő-Körmend vonal, itt a vasút jövőjétől is függ a hogyan tovább.